...حقوق نوشت...

نویسندگان
پیوندها

۱۸ مطلب در مهر ۱۳۹۱ ثبت شده است



رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) مجموع شرکت‌کنندگان آزمون ورودی وکالت در سال ۹۱ در کل کشور را ۴۴ هزار و ۲۵ نفر اعلام کرد که به گفته‌ی او از مجموع این تعداد ۲۰ هزار و ۳۵۵ نفر زن و ۲۳ هزار و ۶۷۰ نفر مرد هستند.



علی‌مندنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آمار تفکیک جنسیتی آزمون وکالت سال ۹۱ گفت: لیستی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور استخراج و در اختیار اتحادیه قرار داده شده است و به دلیل اینکه ممکن است داوطلبانی در دو کانون ثبت‌نام کرده باشند و در این فهرست نام آنها در ستون داوطلبان هر دو کانون در آمار منظور شده باشد لذا لیست تهیه شده، لیستی خام است و لیست خالص پس از بررسی نهایی مشخص و به کانون‌ها ابلاغ خواهد شد. همچنین کم و زیاد شدن ارقام موجود در این لیست بسیار جزیی بوده و قابل ملاحظه نیست.



وی درباره داوطلبانی که ممکن است دو کانون ثبت‌نام کرده باشند، با بیان اینکه اصل بر این است که هر داوطلب حق دارد که یک کانون را با کد خاص و با توجه به موقعیت و شرایط خود انتخاب کند، ادامه داد: همانگونه که در آگهی ثبت‌نام هم آمده، اگر داوطلبی استثنائا در دو کانون ثبت‌نام کند، در بررسی نهایی که سازمان سنجش انجام می‌دهد بنابر رویه موجود این سازمان ثبت‌نام دوم یعنی آخرین اراده‌ی داوطلب را ملاک انتخاب قرار خواهد گرفت.



رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) درباره مخالفت خود با بحث بومی‌گزینی برای شرکت در آزمون وکالت سال ۹۱ نیز گفت: با همه احترام به همکارانی که بنا به دلایل خاص خود با بومی‌گزینی موافقند و نیز با رعایت حریم حرمت استقلال کانون‌های وکلای دادگستری که برای همه اعضای خانواده بزرگ کانون وکلای دادگستری محوریت داشته و دارد و تاکید و پافشاری تمام و کمال بر صیانت از استقلال واقعی این نهاد دیرپای مدنی؛ ولی از نظر بنده به عنوان عضو کوچکی از این مجموعه آبرومند، بومی‌گزینی نه از منظر علمی، نه از منظر اجتماعی و نه از نگاه کلان ملی تامین کننده مصالح و منافع کانون وکلای دادگستری نیست و در ارزیابی نهایی تبعیض و نابرابری را رقم زده و با قانون اساسی و قوانین موضوعه همخوانی نداشته است.



مندنی‌پور ادامه داد: با توجه به اینکه بومی‌گزینی در زمینه‌های دیگر نیز نتوانسته است آنچنان که هدف واضعان آن بوده نتایج مطلوب را در مناطق موردنظر به دست آورد لذا جا دارد برای رفع نگرانی همکاران در پاره‌ای از کانون‌های وکلای دادگستری کشور که در جای خود هم مقبول است و هم قابل بحث و بررسی، ساز و کارهای دیگری به کار گرفته شود.



وی درباره اعلام نتایج آزمون وکالت سال ۹۱ نیز گفت: برابر قرارداد منعقده با سازمان سنجش آموزش کشور، یک ماه بعد از برگزاری آزمون، کارنامه‌های داوطلبان در سایت سازمان سنجش و اسکودا قابل مشاهده خواهد بود و در همان روز به کانون‌های سراسر کشور نیز ابلاغ می‌شود که قطعا پیش از پایان آذرماه اسامی پذیرفته‌شدگان به اطلاع شرکت‌کنندگان در آزمون خواهد رسید.

  • فاطمه علیزاده

تکمیل ظرفیت آزمون دکتری تا شنبه ادامه دارد

فاطمه علیزاده | جمعه, ۲۱ مهر ۱۳۹۱، ۰۷:۴۰ ب.ظ
معاون سازمان سنجش با بیان اینکه مهلت انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری آغاز شده است، گفت: در این مرحله 1603 داوطلب جدید پذیرفته می‌شوند.

 

دکتر سید جلال طباطبایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا، با اشاره به انتشار اطلاعیه‌ جدید سازمان‌ سنجش‌ درباره‌ اعلام‌ ظرفیت‌ پذیرش‌ رشته‌محل ‌های جدید و همچنین افزایش ظرفیت برخی از کدرشته‌محل‌های تحصیلی آزمون‌ دکتری 91، گفت: در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری متقاضیان می‌توانند از بین 644 کدرشته محل اعلامی انتخاب رشته کنند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه‌ بعضی از دانشگاه‌ها پس از اعلام نتایج نهایی آزمون برای‌ پذیرش‌ دانشجو اعلام‌ ظرفیت‌ کرده‌اند و یا ظرفیت برخی از کد رشته‌محل‌های تحصیلی آزمون تکمیل نشده است، بنابراین داوطلبانی که در آزمون مذکور ثبت‌نام و شرکت کرده‌اند و در اعلام نتایج نهایی پذیرفته نشده‌‌اند، می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت از 18 مهر تا شنبه 22 مهر شرکت کنند.

 

وی با بیان اینکه گـزینش‌ نهـایی‌ در هریک‌ از کدرشته‌‌های تحصیلی‌ اعلام شده در اطلاعیه مذکور که در سایت سازمان سنجش منتشر شده است، مطابق‌ شرایط و ضوابط در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون مذکور و اطلاعیه‌های قبلی آزمون‌ مذکور انجام‌ خواهد شد، گفت:‌ آن‌دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ اسامی‌ آنان‌ به‌ عنوان‌ پذیرفته‌‌شده‌ نهایی‌ در یکی‌ از کدرشته‌محل‌های‌ تحصیلی ‌(اعم از دوره‌های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، مجازی، بین‌الملل، پیام‌نور) اعلام‌ شده است‌ حق‌ انتخاب کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه را ندارند.

 

دکتر طباطبایی ادامه داد:‌ آن دسته از داوطلبانی که در جلسه آزمون حاضر بوده و با توجه به کارنامه نتایج اولیه دارای نمره کل مثبت (بزرگتر یا مساوی یک) می‌باشند مجاز به انتخاب رشته خواهند بود.

 

وی درخصوص دوره‌های آموزشی شیوه پژوهش محور، تصریح کرد:‌دوره‌ای با محوریت پژوهش است که دستآورد آن ارائه فناوری، نظریه و ایده جدید، تولید دانش فنی، ثبت اختراع و غیره بوده و مشتمل بر اخذ واحدهای درسی محدود و الزام به ارائه پایان‌نامه باشد. تعداد واحدهای درسی در این شیوه 6 تا 10 واحد است و دانشجو می‌تواند هم‌زمان با واحدهای آموزشی، واحدهای پژوهشی خود را انتخاب کند.

 

وی با اشاره به زمان آغاز تحصیل پذیرفته شدگان، گفت:‌ نیمسال پذیرش دانشجو در هریک از کدرشته محلهای مندرج در این اطلاعیه متناسب با امکانات و نظر دانشگاه یا موسسه محل قبولی، در اولین ترم تحصیلی ممکن خواهد بود. همچنین داوطلبان متقاضی لازم است در زمان ورود به سایت اینترنتی سازمان و انتخاب رشته محل، نسبت به واریز مبغ 28 هزار ریال از طریق سیستم پرداخت اینترنتی اقدام کنند.

 

وی با اشاره به نحوه انتخاب رشته در این مرحله، گفت:‌ فقط در صورتی اطلاعات انتخاب رشته متقاضی بدست ما رسیده است که از سیستم یک رسید 15 کاراکتری دریافت نموده باشد.

 

معاون سازمان سنجش با بیان اینکه هر داوطلب فقط یکبار مجاز به انتخاب رشته است، گفت: هر متقاضی تنها امکان انتخاب حداکثر 5 کدرشته محل را دارد.

  • فاطمه علیزاده


به نقل از ایسنا، داوطلبان جهت مشاهده اسامی پذیرفته‌شدگان می‌توانند به پرتال جامع معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضاییه به نشانی www.amoozeshghanoon.ir مراجعه کنند.


 
بر اساس این گزارش، زمان مصاحبه علمی پذیرفته‌شدگان نیز از طریق همین سایت متعاقبا اعلام خواهد شد.

  • فاطمه علیزاده

[عنوان ندارد]

فاطمه علیزاده | دوشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۲۲ ق.ظ

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره تاریخ و نحوه ثبت‌نام از داوطلبان آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سال 1392 و هیجدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور

سازمان سنجش آموزش کشور بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سال 1392 و هیجدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور می رساند که ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سال 1392 از ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه 9/8/91 (نهم آبان ماه 1391) به صورت اینترنتی آغاز می‌شود و تا ساعت 24 روز سه شنبه 16/8/91 (شانزدهم آبان ماه 91) پایان می‌پذیرد. 
دفترچه راهنمای شرکت در آزمون از روز شنبه 6/8/91 بر روی سایت سازمان قرار خواهد گرفت و اطلاعیه این سازمان در خصوص شرایط و ضوابط و نحوه ثبت نام از داوطلبان در نشریه پیک سنجش روز دوشنبه 1/8/91 منتشر و همزمان نیز بر روی سایت سازمان قرار داده می‌‌شود.
ضمناً به اطلاع می رساند که آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سال 1392 در صبح و بعد از ظهر روزهای چهارشنبه 18، پنج‌شنبه19 و جمعه 20 بهمن ماه 1391 برگزار خواهد شد.

  • فاطمه علیزاده
آخرین مهلت 22 مهرماه؛
ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور آغاز شد/ برگزاری آزمون 24 آذرماه
نام نویسی از متقاضیان شرکت در مقطع کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور در سامانه سازمان سنجش آغاز شد و تا شنبه هفته آینده ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر سال 91 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  آغاز شد و فرایند ثبت نام تا 22 مهرماه ادامه دارد.

چه کسانی حق شرکت در دوره های فراگیر را دارند

متقاضیان به عنوان دانش‌پذیر کارشناسی‌ ارشد در یک رشته گرایش امتحانی امکان ثبت‌نام دارند و حداکثر در 20 کدرشته محل از دوره‌های کارشناسی ‌ارشد دانشگاه پیام‌نور می توانند متقاضی ادامه تحصیل شوند.

دارندگان مدارک ‌کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته رسمی یا دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی می‌توانند بدون توجه به نوع رشته تحصیلی کارشناسی خویش در یک رشته گرایش از رشته‌های امتحانی (به جز رشته مهندسی معماری) ثبت‌نام کنند.

در صورتی که رشته کارشناسی داوطلب با رشته کارشناسی ‌ارشد انتخابی وی همنام و یا مشابه نباشد به تشخیص گروه آموزشی مربوط، چنین داوطلبانی در دوره دانشجویی علاوه بر واحدهای مصوب مقطع کارشناسی ‌ارشد باید حداکثر تا 24 واحد جبرانی از مقطع کارشناسی همان رشته را با موفقیت بگذرانند.

دارندگان مدرک معادل کارشناسی (معادل لیسانس) مشمول ماده 27 آیین‌نامه آموزشی دوره‌های کاردانی و کارشناسی که عنوان معادل از دانشنامه آنان حذف شده است، می‌توانند در این آزمون متقاضی رشته‌های تحصیلی امتحانی کارشناسی ارشد شوند.

دارندگان مدرک معادل کارشناسی (معادل لیسانس) که در آزمون جامع دارندگان مدرک معادل کارشناسی حدنصاب نمره علمی لازم را کسب کرده و پذیرفته شده‌اند، می‌توانند در آزمون رشته‌های امتحانی کارشناسی ارشد ثبت‌نام و شرکت کنند.

دانش‌آموختگان دوره‌های معادل کارشناسی (دارندگان مدارک معادل) به شرط آنکه دوره فوق با مجوز شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شده و مدرک معادل آنان مورد تأیید وزارت متبوع باشد، می‌توانند با همان مدرک معادل در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته برای ادامه تحصیل در مقطع تحصیلی بالاتر شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن ادامه تحصیل دهند.

دانشجوی نیمسال آخر دوره کارشناسی در صورتیکه حداکثر تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی 92-1391دانش‌آموخته شود می‌تواند در آزمون دوره دانش‌پذیری شرکت کند.

این داوطلب در صورت پذیرفته‌شدن در آزمون دوره دانش‌پذیری‌ هنگام ثبت‌نام باید گواهی دانش‌آموختگی خود را ارائه کند. 

دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی در صورتیکه حداکثر تا پایان شهریورماه 92 دانش‌آموخته شود، می‌تواند در آزمون دوره دانش‌پذیری شرکت و در صورت پذیرفته‌شدن در آزمون دوره دانش‌پذیری‌ هنگام ثبت‌نام باید گواهی دانش‌آموختگی خود را ارائه کند.

در این دوره فراگیر علاوه بر دارندگان مدارک کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی نیز می‌توانند ثبت‌نام کنند، دانشجویان سال آخر در صورتیکه در آزمون فراگیر پذیرفته و حداکثر تا 31/6/1392 فارغ‌التحصیل شوند، می‌توانند از مهرماه 1392 با ثبت نام در دانشگاه پیام نور دانشجو شوند.

زمان برگزاری آزمون

به گزارش مهر، آزمون فراگیر مقاطع کارشناسی پیوسته، ناپیوسته و کارشناسی ارشد روز جمعه 24 آذرماه سال جاری برگزار و نتایج این سه آزمون در بهمن ماه اعلام خواهد شد.

  • فاطمه علیزاده

نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد آزاد اعلام شد

فاطمه علیزاده | دوشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۲۰ ق.ظ
از سوی مرکز آزمون؛
نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد آزاد اعلام شد
مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی نتایج تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سال 91 این دانشگاه را لحظاتی پیش اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نتایج تکمیل ظرفیت آزمون دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی دقایقی پیش در سامانه اطلاع رسانی نتایج مرکز آزمون این دانشگاه به نشانی www.azmoon.com اعلام شد.

پذیرفته شدگان می توانند جهت ثبت نام در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 18 و 19 مهرماه به واحدهای دانشگاهی مورد نظر جهت ثبت نام مراجعه کنند.

  • فاطمه علیزاده

نحوه تنظیم دادخواست

فاطمه علیزاده | چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۱۰ ق.ظ
رسیدگی به دعاوی حقوقی در دادگستری مستلزم تقدیم دادخواست از طرف مدعی (خواهان) می باشد. دادخواست به دفتر دادگاه و در نقاطی که چندین شعبه وجود دارد، به دفتر شعبه اول تسلیم می گردد.دادخواست به برگه چاپی مخصوصی گفته می شود که درخواست خواهان درآن قید شده است یا به عبارت دیگر «دادخواست بیان ادعا نزد مراجع قضایی در اوراق مخصوص است ». دادخواست را می توان از محل فروش اوراق قضایی واقع در کلیه دادگستری ها و مجتمع های قضایی در سراسر کشور تهیه نمود. هر چند دادخواست براساس نوع مطالب مندرج در آنها (بر اساس نوع خواسته) تا حدی با هم متفاوتند اما همگی آنها اغلب حاوی نکات زیر می باشند ، اما قبل از اینکه به نحوه تنظیم و ارکان دادخواست بپردازیم اول به اقسام دعوا و شرایط تحقق دعوا می پردازیم .
اقسام دعوا

دعاوی را از جهات مختلف طبقه بندی کرده اند که دعوای حقوقی و دعوای کیفری مهمترین تقسیم بندی هاست. دعوای حقوقی از اختلاف در روابط حقوقی ، مدنی و تجاری ناشی می شود. این اصطلاح در مقابل دعوای جزایی یا کیفری استعمال می شود. دعوای کیفری عبارت از دعوایی است که موضوع آن رسیدگی به جرمی از جرایم است ؛ جرایمی که وقوع آن و اقامه دعوا یا شکایت علیه آن از سوی شاکی عمومی یا خصوصی منجر به صدور کیفر یا مجازات معین برای آن می شود. یک دعوای حقوقی یا کیفری به انواع دیگری نیز تقسیم می شود. در واقع ، دعوای حقوقی یا کیفری به دعواهای مالی و غیرمالی ، خانوادگی و غیرخانوادگی ، دعوای عینی و دینی نیز تقسیم می شود.
شرایط تحقق دعوی
شرایط تحقق دعوا به زبان ساده تر، یعنی این که شکایت یا دعوا چه ویژگی هایی باید داشته باشد که بتوان آن را در محکمه مطرح کرد. وجود حق و تجاوز و تعدی یا انکار نسبت به حق مزبور ۲ شرط اصلی تحقق شکایت است ؛ یعنی حقی وجود داشته باشد که این حق پایمال شده باشد. در این صورت ۲ طیف شکل می گیرد که یکی ذی نفع و خواهان و دیگری خوانده یا خواندگان هستند؛ یعنی کسی که حق او پایمال شده و کسی یا کسانی که حق را پایمال کرده اند. شروط دیگر این است که مورد دعوا یا شکایت و در واقع محتوای شکایت معین و مشخص باشد و قابلیت اقامه دعوا را داشته باشد. به عبارت دیگر موضوعی باشد که قانوناً و ذاتاً قابل شکایت باشد. پس از احراز این شکایت در یک دعوا، نوبت به تنظیم و تقدیم دادخواست مطابق مقررات قانونی از سوی اقامه کننده دعوی یا نماینده قانونی (وکیل) او می رسد.
دادخواست چیست؟
حال باید بدانیم دادخواست و محتوای آن چیست؟ مطابق قانون ، رسیدگی به دعاوی حقوقی در دادگستری به تقدیم دادخواست نیاز و مهر و دادخواست بیان ادعا نزد مراجع قضایی در اوراق مخصوص است ، دادخواست باید حاوی نکات زیر باشد:نام ، نام خانوادگی ، نام پدر ، سن ، اقامتگاه و حتی الامکان شغل خواهان (یا شاکی) و در صورتی که دادخواست توسط وکیل تقدیم شود ، مشخصات وکیل نیز باید درج شود. نام ، نام خانوادگی ، اقامتگاه و شغل خوانده تعیین خواسته و بهای آن مگر آن که تعیین بها ممکن نبوده یا خواسته مالی نباشد.تعهدات یا جهاتی که به موجب آن ، خواهان خود را مستحق مطالبه می داند؛ به طوری که مقصود واضح و روشن باشد. در واقع دادخواست باید حاوی دلایل و شرح مواردی باشد که به موجب آن شاکی خود را مستحق شکایت و مطالبه حق و حقوق خود می داند.در دادخواست باید ادله و وسایلی که خواهان برای اثبات ادعای خود دارد، از اسناد و نوشته هاو شهود و غیره ذکر شود.بدیهی است که امضای دادخواست دهنده و در صورت عجز از امضا اثر انگشت او نیز لازم است.

به موجب قانون ، در صورتی که هر یک از اصحاب دعوی عنوان قیم ، متولی ، وصی ، مدیریت شرکت و امثال آن را داشته باشد، باید تصریح شود. همچنین اقامتگاه خواهان و خوانده باید با تمام خصوصیات از قبیل شهر، روستا، خیابان ، پلاک ، طبقه و… و اگر خواهان و یا خوانده شخص حقوقی باشد، اقامتگاه شخص حقوقی قید شود.


بقیه در ادامه مطلب :

  • فاطمه علیزاده

انواع دادخواست

فاطمه علیزاده | چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۰۵ ق.ظ
  • فاطمه علیزاده

امشب کارنامه پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد 91 منتشر می شود

فاطمه علیزاده | دوشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۵۸ ب.ظ



به گفته سخنگوی سازمان سنجش، کارنامه پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد 91 امشب در سامانه سازمان سنجش منتشر می شود.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: کارنامه آن دسته از پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد سال 91 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی امشب در سامانه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر خواهد شد.

وی همچنین گفت: تکمیل ظرفیت این آزمون از 24 مهرماه آغاز خواهد شد.

  • فاطمه علیزاده

تشریح جزییات آزمون قضاوت سال 91 از زبان رییس مرکز جذب و آزمون قوه قضاییه



رییس مرکز جذب و آزمون قوه قضاییه از ثبت‌نام 13 هزار نفر برای جذب عمومی و 600 نفر برای جذب اختصاصی در آزمون قضاوت سال 91 خبر داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا عالی پناه در نشست خبری با خبرنگاران در معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضاییه برگزار شد، در رابطه با ثبت نام داوطلبان برای تصدی امر قضا در سال 91 به ارائه گزارشی پرداخت و اظهار کرد: سیستم جذب اختصاصی به صورت رایانه‌ای را راه‌اندازی کردیم و ثبت‌نام داوطلبان برای جذب اختصاصی آغاز شد وحدودا 4500 نفر ثبت نام کردند که هزار نفر از این تعداد فاقد شرایط بودند.

وی تصریح کرد:‌ تعدادی از ثبت‌نام کنندگان برای جذب اختصاصی که شامل خانم‌ها و آقایان دانشگاهی می‌شد مجموعا 2876 نفر بودند و تعدادی از ثبت‌نام کنندگان که مربوط به حوزه‌های علمیه می‌شدند در حدود 586 نفر بودند که در واقع 55 درصد آقایان و 45 درصد خانم‌ها را شامل می‌شود.

عالی پناه با بیان اینکه از بین ثبت‌نام کنندگان برای جذب اختصاصی در آزمون قضاوت بیش از 500 نفر مصاحبه شده‌اند، گفت: ان‌شاء‌الله بعدا نتایج قبولی‌ها را اعلام می‌کنیم.

وی افزود: با این حساب روزانه 50 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و نیز بالاترین ثبت‌نام مربوط به روز دوم که 283 نفر در جذب اختصاصی می‌شد، بود.

رییس مرکز جذب و آزمون قوه قضاییه با بیان اینکه 2230 نفر زمان مصاحبه‌شان را دریافت کرد‌ه‌اند، گفت: ما در مرکز جذب و آزمون قوه قضاییه، 25 هزار پیامک به ثبت‌نام‌کنندگان ارسال کردیم، یعنی روزی پنج پیامک ارسال می‌کنیم تا آنها از آزمون با خبر شوند.

رییس مرکز جذب و آزمون معاونت تحقیقات و آموزش قوه قضاییه با یادآوری اینکه ثبت‌نام در آزمون قضاوت برای جذب عمومی از سوم مهرماه سال جاری آغاز شده است، ادامه داد: تاکنون 13 هزار نفر در جذب عمومی آزمون قضاوت ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین از سوم مهرماه تا امروز که نهم مهرماه است 600 نفر برای جذب اختصاصی در آزمون قضاوت ثبت‌نام کرده‌اند.

عالی پناه ادامه داد: ثبت‌نام در آزمون قضاوت برای جذب عمومی رو به اتمام است و این کار از سوم تا ده مهرماه ادامه دارد و تا ساعت 24 فردا ثبت‌نام به پایان می‌رسد و نسبت به تمدید شرکت در آزمون قضاوت برای جذب عمومی تصمیم‌گیری نشده است.

وی با یادآوری اینکه از تابستان سال گذشته که روند جذب اعم از عمومی و خصوصی در آزمون قضاوت پیگیری شده است حدودا چهار هزار نفر در مراحل مختلف یعنی اعم از جذب عمومی و اختصاصی مصاحبه شده‌اند، گفت: از مجموع این چهار هزار نفر، 1500 نفر در آزمون قضاوت در سال گذشته قبول شدند و برای مراحل بعدی به اداره کل گزینش قضات معرفی شدند که این روند هنوز هم ادامه دار

  • فاطمه علیزاده