...حقوق نوشت...

نویسندگان
پیوندها

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۱ ثبت شده است

عید فطر مبارک...

فاطمه علیزاده | يكشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۱، ۰۷:۲۲ ب.ظ

عید فطر، روز چیدن میوه های شاداب استجابت مبارک باد.

  • فاطمه علیزاده

پست ثابت (پست ثابت)

فاطمه علیزاده | پنجشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۱، ۰۱:۵۱ ب.ظ
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۶ مرداد ۹۱ ، ۱۳:۵۱
  • فاطمه علیزاده

معاون اداری مالی و پشتیبانی دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه 66 درصد از سمت‌های اداری و 33 درصد از سمت‌های قضایی دادگستری خراسان رضوی بلاتصدی است، گفت: در جهت جبران کمبود کادر اداری در سطح دادگستری خراسان رضوی تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا،‌ علیرضا نمازی در مراسم بازدید از حوزه قضایی نیشابور با بیان اینکه 66 درصد از سمت‌های اداری و 33 درصد از سمت‌های قضایی دادگستری خراسان رضوی بلاتصدی است، گفت: در جهت جبران کمبود کادر اداری در سطح دادگستری خراسان رضوی تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

معاون اداری مالی و پشتیبانی دادگستری خراسان رضوی در این مراسم که با حضور مدیران حوزه ستادی، ذیحساب کل، مشاور فرهنگی، حفاظت اطلاعات، روابط عمومی، رفاه و پشتیبانی، رییس دادگستری نیشابور، امام جمعه نیشابور، معاون فرماندار و فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران ادارات و قضات و کارکنان دادگستری نیشابور تشکیل شده بود از تبدیل وضعیت 200 نفر از کارکنان قرارداد کار معین در سال جاری خبر داد و گفت: در ارتباط با افزایش نیرو سال گذشته آزمونی برگزار شد و حدود 230 کارمند جذب شدند و از این تعداد 100 نفر ابلاغ‌هایشان آماده شده و در شهرستان‌های مختلف آغاز به کار کرده‌اند و مابقی بتدریج تا اوایل مهر در شهرستان‌ها تقسیم می‌شوند.

نمازی افزود: برای سال جاری هم حدود 3000 نفر مجوز استخدام برای قوه قضاییه گرفته شده که آزمون آن در نیمه دوم سال برگزار می‌شود که 200 نفر سهمیه خراسان رضوی است که در صورت جذب این تعداد مجموعاً در طول امسال حدود 400 تا 410 نفر به تعداد کارکنان اداری استان اضافه می‌شود.

وی از افزایش 20 درصدی تعداد پرونده‌های رسیدگی شده در سال 90 به نسبت سال 89 در مجموعه قضایی خراسان رضوی خبر داد و گفت: به رغم افزایش وارده پرونده‌ها و بازنشستگی‌هایی که در بخش قضایی و اداری داشته‌ایم، کارکنان موجود چه در بخش قضایی و در بخش اداری به نحوی عمل کرده‌اند که آمار مختومه حدود 20 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. یعنی بیش از بیست درصد بهره‌وری در سال گذشته نسبت به سال قبل آن افزایش پیدا کرده است.

معاون اداری مالی و پشتیبانی دادگستری خراسان رضوی از تلاش در جهت تصویب سختی کار در دستگاه قضایی خبر داد و گفت: کار در دستگاه قضایی نسبت به سایر سازمان‌ها واقعاً سخت و طاقت‌فرساست امیدواریم این فوق‌العاده با تلاش قوه قضائیه و مبادی ذی‌ربط در آینده نزدیک مصوب شود.

وی با اشاره به فرسودگی خودروها وضعیت نقلیه دادگستری استان خراسان رضوی را نسبت به سایر استان‌ها خیلی نامناسب توصیف کرد و گفت: در سال جاری توانسته ایم مجوز خرید 129 خودرو از کمیسیون ماده 2 استانداری بگیریم که از این تعداد 5 خودرو برای شورای حل اختلاف استان و 124 خودرو برای واحدهای قضایی خریداری شده است و امر توزیع این خودروها نیز تا دو هفته دیگر پس از هماهنگی‌های لازم با قوه قضائیه انجام خواهد شد.


  • فاطمه علیزاده

دکتر جلال طباطبایی در گفت‌و گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، از اعلام نتایج نهایی کنکور از 15 تا 17 شهریور ماه خبر داد و افزود: همچنین فهرست اسامی معرفی‌شدگان رشته‌های نیمه‌متمرکز کنکور در نیمه اول مهرماه به منظور شرکت داوطلبان در مرحله دوم تا چند برابر ظرفیت اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس اصلاحات جدید ظرفیت نهایی کنکور به 615 هزار و 317 نفر افزایش یافت،‌ از استقرار کارنامه نهایی کنکور بر روی سایت سازمان سنجش در نیمه دوم مهر ماه و انتشار اطلاعیه احتمالی تکمیل ظرفیت در نیمه دوم مهرماه خبر داد.

اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد در 11 شهریور

طباطبایی با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 91 در نیمه اول شهریور ماه در محدوده زمانی 11 تا 13 شهریور ماه،به ایسنا گفت: در این دوره از آزمون 85 هزار داوطلب پذیرفته می‌شوند.

نتایج نهایی آزمون دکتری 20 شهریور اعلام می‌شود

همچنین دکتر حسین توکلی مشاور سازمان سنجش از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری در 20 شهریور ماه خبر داد و گفت: حدود 10 هزار داوطلب در این دوره از آزمون پذیرفته می‌شوند.

اعلام نتایج آزمون های دانشگاه آزاد

دکتر اقبالی رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به رقابت 491 هزار و 261 داوطلب در 247 حوزه در سراسر کشور در کنکور رشته‌های غیر پزشکی، اظهار کرد: از این تعداد حدود 390 هزار نفر در رشته‌های غیرپزشکی پذیرفته می‌شوند.

اقبالی افزود: همچنین در رشته‌های پزشکی بیش از 245 هزار داوطلب در 14 رشته شرکت کردند که از این تعداد10 هزار داوطلب در این دوره از آزمون پذیرفته می‌شوند.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی در نیمه دوم شهریور ماه خبر داد.

وی با اشاره به پذیرش حدود 70 هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد امسال، به ایسنا گفت: نتایج نهایی آزمون نیمه دوم شهریورماه اعلام می‌شود.

اقبالی در خاتمه با اشاره به اعلام نتایج آزمون دکتری دانشگاه آزاد و با اشاره به افزایش ۶۵ درصدی داوطبان این آزمون نسبت به سال گذشته اعلام کرد: نتایج قطعی پذیرفته شدگان پس از انجام مصاحبه در پایان شهریور ماه اعلام خواهد شد.

  • فاطمه علیزاده

تقویم آزمون دکتری 92 منتشر شد

فاطمه علیزاده | پنجشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۱۱ ب.ظ
تاریخ ثبت‌نام و زمان برگزاری آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز (ph.D) سال 1392 اعلام شد.

به گزارش ایسناسازمان سنجش آموزش کشور بدین‌وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1392 می‌رساند که ثبت‌نام برای شرکت در آزمون از طریق سایت این سازمان به صورت الکترونیکی از روز جمعه 3 آذر آغاز و در روز چهارشنبه 8 آذر پایان می‌پذیرد.

بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1392 روز جمعه 18 اسفند در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور به طور همزمان برگزار خواهد شد.

دفترچه راهنمای شرکت در آزمون از روز چهارشنبه 24 آبان بر روی سایت سازمان قرار خواهد گرفت و اطلاعیه این سازمان در خصوص شرایط و ضوابط و نحوه ثبت‌نام از داوطلبان در نشریه پیک سنجش روز دوشنبه 29 آبان منتشر و همزمان نیز بر روی سایت سازمان قرار داده می‌شود.

  • فاطمه علیزاده

اسامی تعدادی دیگر از قبول شدگان آزمون جذب قضات در سال 90

فاطمه علیزاده | پنجشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۱۰ ب.ظ

اطلاعیه :اسامی تعدادی دیگر از قبول شدگان آزمون جذب قضات در سال 90



http://www.amoozeshghanoon.ir/


  • فاطمه علیزاده

شهادت مولای متقیان علی ع تسلیت باد

فاطمه علیزاده | پنجشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۰۸ ب.ظ

http://shakheyetouba.paiiz.ir/wp-content/uploads/2011/08/ali.jpg

  • فاطمه علیزاده

نکات قابل توجه در هنگام ارائه دادخواست های حقوقی

فاطمه علیزاده | يكشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۱، ۰۷:۵۴ ب.ظ
 نکات قابل توجه در هنگام ارائه دادخواست های حقوقی

1-دادخواست حقوقی باید طبق ماده 51قانون آئین دادرسی مدنی تنظیم و مدارک ضمیمه آن شود.

2-اگر در دادخواست چند نوع خواسته قید شده هر خواسته جداگانه باید تقویم شود.

3-دادخواست اثبات مالکیت به تنهایی منجر به نتیجه نخواهد شد حتماً باید همزمان با خواسته دیگر مثلاً خلع ید مطرح شود .

4- در دادخواست مطالبه خسارات اموال منقول وغیر منقول لازمه داشتن سند مالکیت به نام خواهان است اگر سند نداشته باشد باید همزمان با مطالبه خسارات اثبات مالکیت نیز درخواست شود.

5- در دادخواست های الزام به تنظیم سند خودرو  خواهان باید با ارائه تصویر برابر با اصل کلیه قولنامه ها رابطه قراردادی خود با فروشندگان قبلی را احراز و کلیه آنها را مورد خطاب قرار دهد و سند به نام یکی از خواندگان باشد... 6-  در دادخواست الزام به تنظیم سند املاک نیز باید خواهان رابطه قرار دادی خود را احراز و سند به نام خواهان باشد .

7- در دادخواست های مطالبه وجه مالی اگر چک وسفته نباشد باید شاهد یا گواه در غیر اینصورت تقاضای اتیان سوگند نماید.

  • فاطمه علیزاده

سرقت گوشی موبایلتان را اینگونه پیگیری کنید ...

فاطمه علیزاده | يكشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۱، ۰۷:۴۲ ب.ظ

سرقت تلفن همراه معضلی است که هر روز اخبار متعددی از آن در سطح جامعه به گوش می‌رسد و به تبع حقوقی را در این راستا درباره مشترکان باید متصور شد.

ایسنا:حدود ۵۷ میلیون مشترک تلفن همراه در ایران وجود دارند و شاید این نکته اغراق نباشد که بخش اعظمی از آن‌ها از حقوق خود بی‌اطلاعند. این سوال مطرح است که آیا در جریان تدوین قانون جامع ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات کشور، فصل مستقل و کاملی به بحث تلفن همراه و حقوق مشترکان با آن اختصاص داده شده است؟

نخستین قانون مخابرات کشور، در تاریخ ۱۳۵۰ به تصویب رسیده و با توجه به این که تلفن همراه از سال ۷۳ وارد کشور شد، بالطبع حرفی از این وسیله به صورت مستقل در قانون مذکور به میان نیامده بود اما هیات وزیران در سال ۸۳، به پیشنهاد وزارت تغییر نام یافته‌ی پست و تلگراف و تلفن به ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان مدیریت و با استناد ماده‌ی چهارم قانون برنامه‌ی سوم توسعه، اساسنامه‌ شرکت مادر تخصصی مخابرات ایران و به استناد مواد دو و چهارم قانون برنامه‌ی سوم با تغییر نام و اصلاح اساسنامه‌ی مرکز سنجش از دور ایران، اساسنامه‌ی شرکت ارتباطات سیار را تصویب کرد و این شرکت در قالب شرکت تابعه‌ی مخابرات ایران ساماندهی شد.



سرقت تلفن همراه معضلی است که هر روز اخبار متعددی از آن در سطح جامعه به گوش می‌رسد و به تبع حقوقی را در این راستا درباره مشترکان باید متصور شد.

  • فاطمه علیزاده

اسامی پذیرفته شدگان اولیه آزمون وکالت اسفند ماه 1390 مشاوران حقوقی

فاطمه علیزاده | دوشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۱۳ ق.ظ


جهت مشاهده اسامی پذیرفته شدگان اولیه آزمون وکالت اسفند ماه 1390

مشاوران حقوقی به سایت http://www.23055.ir مراجعه نمایید.

  • فاطمه علیزاده