...حقوق نوشت...

نویسندگان
پیوندها

۱۵ مطلب در آبان ۱۳۹۱ ثبت شده است

تغییر آئین نامه جذب داوطلبان قضاوت

فاطمه علیزاده | جمعه, ۲۶ آبان ۱۳۹۱، ۰۹:۰۰ ب.ظ

به اطلاع شرکت کنندگان در آزمون وکالت و وکلای محترم مرکز میرساند که در پی پیشنهاد رئیس مرکز و تصویب ریاست محترم قوه قضائیه بندهای 9 و 10 ماده ده آئین نامه جذب داوطلبان قضاوت به شرح ذیل اصلاح و به معاونت محترم آموزش قوه قضائیه ابلاغ شده است.

 

بند9 - رتبه های اول تا دهم آزمون وکالت کانون های استانی ، رتبه های اول تا پنجاهم آزمون وکالت کانون مرکز و رتبه های اول تا دهم آزمون های مرکز وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه در سطح استانها و رتبه های اول تا پنجاهم آزمون های مرکز مذکور در استان تهران.

 

بند 10 - وکلای پایه یک دادگستری کانون ها و مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه مشروط به داشتن دو سال سابقه کار متوالی به عنوان وکیل پایه یک دادگستری، حسب مورد به تأیید کانون مربوطه و یا مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه.

 

لذا واجدین شرایط میتوانند جهت اشتغال به قضاوت از مزایای مذکور بهره مند شوند.

 

روابط عمومی مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضائیه

  • فاطمه علیزاده

بررسی ایرادات قانون مجازات اسلامی پایان یافت

فاطمه علیزاده | جمعه, ۲۶ آبان ۱۳۹۱، ۰۸:۵۷ ب.ظ
بررسی ایرادات قانون مجازات اسلامی پایان یافت  


در تشریح دستور کار نشست امروز ( سه شنبه ۲۳ آبان) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: در این نشست مواد باقی مانده از قانون مجازات اسلامی مورد بررسی قرار گرفت، لذا این لایحه با ۵۳ ایراد شورای نگهبان بعد از تصویب به اتمام رسید.

دبیر دوم کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این لایحه تمامی مراحل قانونی خود را طی کرده بود و با تصویب مجلس و تائید شورای نگهبان تا مرحله ابلاغ رئیس جمهور رفت و حتی قرار بود این قانون جدید منتشر شود ولی به علت ایرادی که در این قانون پیدا شد شورای نگهبان تصمیم گرفت لایحه ای که تبدیل به قانون شده بود را از دولت پس گرفته تا به سرعت ایراد موجود را برطرف کند، حال با اصلاح ایرادات این قانون هر چه سریع‌تر به دولت فرستاده می‌شود.

  • فاطمه علیزاده

معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری از تغییر نحوه گزینش داوطلبان در آزمون دکتری 92 خبر داد.

دکتر نادری منش در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) از تغییر در نحوه برگزاری کنکور دکتری خبر داد و گفت: با توجه به درخواست دانشجویان و به دنبال بازنگری و بررسی دو دوره برگزاری آزمون نیمه متمرکز دکتری، شیوه گزینش داوطلبان در این آزمون تغییر کرد.

وی افزود:‌بر این اساس وزن آزمون کتبی و مرحله مصاحبه آزمون دکتری 50 50 شد به عبارت دیگر میزان تاثیر نمره کتبی و مصاحبه آزمون دکتری در پذیرش داوطلبان یکسان و به میزان 50 درصد تصویب شد.

نادری منش در خاتمه خاطرنشان کرد:‌این تغییرات تا هفته آینده به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ثبت‌نام آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1392 از 7 آذرماه از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آغاز می‌شود و در روز یکشنبه 12 آذرماه پایان می‌پذیرد، همچنین آزمون دکتری 1392 روز جمعه 18 اسفند ماه در حوزه های امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود.

  • فاطمه علیزاده

[عنوان ندارد]

فاطمه علیزاده | شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۱۹ ب.ظ

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) درباره‌ی کیفیت برگزاری آزمون وکالت امسال نیز گفت: ما سعی کردیم سوالاتی را انتخاب کنیم که از سوی اساتید صاحب‌نظر و شناخته‌شده کشور طراحی شده باشد.


رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) تاکید کرد که اتحادیه وکلا به صورت قانونی در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

علی مندنی‌پور صبح امروز جمعه با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز مجتمع پیامبر اعظم، در جمع داوطلبان آزمون وکالت سال 91 در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ ثبت غیرقانونی اتحادیه وکلا اظهار کرد: استدلال حقوقی ما این است که اتحادیه وکلا نمایندگی انجام امور کانون‌ها در زمینه‌های اجرایی مانند برگزاری همایش‌ها و آزمون‌ها و ... را برعهده دارند و از آنجایی که کانون وکلای دادگستری مستقل است و همان‌طور که نظام جمهوری اسلامی استقلال وکیل را به رسمیت شناخته است لذا اتحادیه وکلا به عنوان نماینده عمل می‌کند و به‌طور قانونی در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

وی افزود: پرونده‌ای در رابطه با ثبت غیرقانونی اتحادیه در شعبه‌ی دوم دادسرای خارک مطرح شده است که بنده دقیقا از آن اطلاعی ندارم، ولی گویا شاکی این پرونده فردی به اسم محسن شادمان از مردودی‌های آزمون وکالت سال گذشته است.

مندنی‌پور با بیان این‌که «دستور پلمب اتحادیه‌ وکلا در حال حاضر رفع و منتفی شده است» تصریح کرد: ما به عنوان وکیل و حتی یک شهروند عادی حق داریم مر قانون رعایت شود و اگر فردی شکایت کرده و یک شاکی خصوصی از مجمع حقوقی است، لذا بحث کیفری ندارد و شکایت از نهاد حقوقی که یک شخصیت حقوقی دارد نمی‌تواند در امر کیفری قابل قبول باشد و باید در این پرونده آیین دادرسی کیفری رعایت شود.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) تصریح کرد: بنده از طریق رونوشتی که در رابطه با پرونده موجود به سازمان سنجش ارسال شده بود به این سازمان مراجعه کردم، در آنجا مطرح شده بود که آزمون امسال برگزار نشود، ولی خود سازمان سنجش از برگزاری آزمون وکالت امسال حمایت کرد و از سوی سازمان‌های امنیتی و قضایی برگزاری این آزمون بررسی شد و نهایتا تصمیم بر این شد که آزمون امسال در موعد مقرر برگزار شود.

مندنی‌پور درباره‌ی این‌که آیا از رسانه‌ای که خبر پلمب اتحادیه وکلا را منتشر کرده بود، شکایت خواهند کرد، گفت: ما قطعا این موضوع را بررسی خواهیم کرد و دوست داریم رسانه‌ها حریم و چارچوب خود را حفظ کنند. در واقع رسانه باید به وضعیت و شرایط موجود برای خبررسانی توجه کند و باید اطمینانی که در بین آحاد جامعه برای رسانه‌ها است رعایت شود.

وی درباره‌ی کیفیت برگزاری آزمون وکالت امسال نیز گفت: ما سعی کردیم سوالاتی را انتخاب کنیم که از سوی اساتید صاحب‌نظر و شناخته‌شده کشور طراحی شده باشد.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در پایان تصریح کرد: در سوالات آزمون وکالت امسال، سوالات اختلافی وجود نداشت و سوالات براساس چارچوب قانونی و به صورت تستی بود.

  • فاطمه علیزاده

قابل توجه داوطلبان آزمون ورودی کارآموزی وکالت ۱۳۹۱

فاطمه علیزاده | شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۱۹ ب.ظ

  * قابل توجه داوطلبان آزمون ورودی کارآموزی وکالت ۱۳۹۱

باسمه تعالی
لزوماً به آگاهی شرکت کنندگان می رساند:
چنانچه سوالی از هر لحاظ واجد اشکال باشد (مثلاً دو گزینه عیناً مشابه در چهار پاسخ وجود داشته باشد) آن سوال حذف و نمره آن بین سایر سوالات آن درس تقسیم خواهد شد.

اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران

  • فاطمه علیزاده

تقویم آزمون دکتری 92

فاطمه علیزاده | شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۱۸ ب.ظ

رییس سازمان سنجش با اشاره به برگزاری آزمون دکتری 92 در 18 اسفند ماه، گفت: ثبت‌نام آزمون دکتری 92 از 7 آذر ماه آغاز می‌شود.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه 99 درصد از ضوابط و شرایط برگزاری سومین دوره آزمون دکتری همانند سال گذشته است، تصریح کرد: البته سهمیه مربیان بر اساس مصوبه مجلس تغییر کرده و از 30 درصد به 10 درصد ظرفیت مازاد کاهش یافته است.

احتمال تغییر وزن آزمون‌های کتبی و مصاحبه

خدایی در خصوص وزن نمره مصاحبه و آزمون کتبی در گزینش نهایی آزمون دکتری، خاطر نشان کرد: در آزمون سال گذشته وزن مصاحبه دو سوم و آزمون کتبی یک سوم بود، اما از‌ آنجاکه تاثیر آزمون کتبی بسیار بیشتر است، ممکن است وزن آزمون کتبی تغییر کند ولی باید در این خصوص تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

شیوه برگزاری آزمون دکتری به روال گذشته برنمی‌گردد

وی با اشاره به پیشنهادات مطرح شده از سوی دانشگاه‌ها در خصوص برگزاری آزمون دکتری به روال گذشته و ارایه اختیار بیشتر به دانشگاه‌ها، خاطر نشان کرد: ممکن است آیین‌نامه برگزاری آزمون دکتری تغییر کند، ولی به هیچ عنوان به روال گذشته که توسط دانشگاه‌ها برگزار می‌شد، باز نخواهد گشت.

نحوه برگزاری آزمون زبان دکتری

دکتر خدایی با بیان اینکه طرح برگزاری آزمون جداگانه زبان ملی برای آزمون دکتری امسال اجرایی نمی‌شود، اظهار کرد: بر این اساس آزمون دکتری به روال سال گذشته برگزار می‌شود، البته در خصوص نحوه برگزاری آزمون زبان پیشنهادهایی شده که از آنجایی که زمان آن طولانی است، یا تعداد سوالات کاهش یابد، تا زمان کمتری به پاسخگویی آزمون زبان اختصاص یابد و یا نوبت برگزاری آزمون زبان و استعداد تحصیلی با آزمون اختصاصی جابجا شود.

تقویم آزمون دکتری 92

رییس سازمان سنجش با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون نیمه متمرکز دکتری 92 از 7 آذرماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: مهلت ثبت‌نام داوطلبان تا 12 آذرماه ادامه دارد.

خدایی در خاتمه گفت:‌نتایج اولیه آزمون دکتری به صورت کارنامه فروردین ماه 92 منتشر می‌شود.

  • فاطمه علیزاده

[عنوان ندارد]

فاطمه علیزاده | پنجشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۱۷ ب.ظ

اطلاعیه مربوط به تاریخ‌، نحوه پرینت و محل رفع نقص کارت شرکت درآزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۱

ضمن آرزوی توفیق برای داوطلبان آزمون کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۱، بدین وسیله به‌اطلاع می‌رساند آزمون در صبح روز جمعه ۱۹/۸/۹۱ در ۲۲ شهرستان برگزار خواهد شد.کارتهای شرکت در آزمون برای کلیه داوطلبان از روز دو شنبه ۱۵/۸/۱۳۹۱ براساس مندرجات بند « الف‌» این اطلاعیه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و داوطلبان پس ازتهیه پرینت کارت شرکت در آزمون، در صورت وجودنقص احتمالی می‌بایستی ''مطابق بند «ب» این اطلاعیه'' به حوزه های رفع نقص کارت مندرج در جدول شماره ۱ مراجعه نمایند.

الف - نحوه و زمان تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون
کارتهای شرکت در آزمون کلیه داوطلبان از روز دو شنبه ۱۵/۰۸/۱۳۹۱ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. لذا کلیه داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون‌، برای تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.orgمراجعه و با وارد نمودن اطلاعات درخواستی یک نسخه پرینت از کارت شرکت در آزمون تهیه نمایند. بنابراین داوطلبان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید منحصراً به روش فوق اقدام و براساس زمان ، تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون ، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

ب - آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون
آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون‌کلیه‌داوطلبان به شرح جدول‌شماره ۱ (یک) می باشد.


ج-داوطلبان چنانچه در خصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون مغایرتی مشاهده نمودند، لازم است به شرح زیر اقدام نمایند.

۱-با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون ، چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱ ،۲ ،۳ ،۴ ، ۹ و ۱۰ کارت شرکت در آزمون (شامل نام خانوادگی و نام ، سال تولد، شماره شناسنامه‌، کد ملی ، تاریخ فارغ التحصیلی ،عنوان رشته تحصیلی ) مشاهده نمودند ،لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور از طریق لینک مربوط حداکثر تا تاریخ ۱۸/۸/۹۱ منحصراً به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات ،نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند.


شایان ذکر است چنانچه موارد اصلاح شده مغایر با ضوابط آزمون باشدمورد یا موارد اصلاحی لحاظ نخواهد شدو در صورتیکه نسبت به بندهای ۵، ۶ و ۷ (جنس ، معلولیت و سهمیه ایثارگری) تفاوتی مشاهده نمودند ضروری است در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۷ و ۱۸/۸/۹۱ از ساعت ۳۰/۸ الی ۱۲ و ۱۴ الی ۱۷ به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه ی رفع نقص براساس جدول شماره (۱ یک) مراجعه نمایند.


تذکر: تاریخ رفع نقص داوطلبان حوزه شهر تهران از روز سه شنبه مورخ ۱۶/۸/۹۱ الی روز پنجشنبه مورخ ۱۸/۸/۹۱ می باشد.
۲-چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب فاقد عکس باشد ویا چنانچه عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله ، واضح نبودن عکس واشتباه عکس باشد و یا چنانچه موفق به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون نشده اید ضروری است در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۷ و ۱۸/۸/۹۱ از ساعت ۳۰/۸ الی ۱۲ و ۱۴ الی ۱۷ با بهمراه داشتن ۲ قطعه عکس ۴ ´ ۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار شخصاً به باجه رفع نقص‌حوزه مربوطه (براساس جدول شماره یک) مراجعه نمایندوموضوع را دنبال نموده تا مشکل برطرف گردد.

د- تذکرهـای مـهم
۱- همزمان با قرار گرفتن کارت شرکت در آزمون بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org بمنظور آگاهی بیشتر داوطلبان از ضوابط آزمون ، برگ راهنمای شرکت در آزمون نیز بر روی سایت قرار داده می شودتا هر داوطلب با مطالعه دقیق آن برای حضور در جلسه آزمون و پاسخگویی به سوالات اقدام نماید.در صورت ضرورت داوطلبان می توانند از آن پرینت تهیه نمایند.

۲- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

۳- هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ ،مدادتراش ، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.

۴- درهای ورودی ِحوزه های امتحانی صبح راس ساعت ۰۰/۸ (هشت صبح) بسته خواهد شد و لذا به داوطلبان توصیه می‌شود قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در جلسه آزمون حاضر باشند. شروع فرآیند برگزاری آزمون راس ساعت ۳۰/۸ (هشت و سی دقیقه صبح) خواهد بود. لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درِ سالنهای امتحانی به حوزه آزمون ممانعت بعمل خواهد آمد.

۵-داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، بی سیم، جزوه، کتاب، هرگونه نت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند.


اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا)

جدول شماره یک –نشانی محل رفع نقص کارت داوطلبان آزمون پروانه کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۱

۱-کانون وکلای دادگستری مرکز
تهران – میدان آرژانتین – خیابان زاگرس – پلاک ۳ – کانون وکلای دادگستری مرکز - طبقه سوم – واحد صدور پروانه

.............................................................
۲ - کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی
تبریز- میدان شهرداری- اول خیابان ارتش جنوبی – جنب بیمه آسیا -ساختمان کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی
.............................................................
۳- کانون وکلای دادگستری فارس و کهکیلویه و بویراحمد
شیراز – خیابان پیروزی(نمازی سابق)-پاساژ پیروزی- طبقه دوم –ساختمان شماره ۲ کانون وکلای دادگستری منطقه فارس
.............................................................
۴- کانون وکلای دادگستری اصفهان و چهارمحال و بختیاری
اصفهان – خیابان ۲۲ بهمن – مجتمع اداری امیرکبیر- کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان
.............................................................
۵- کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی
ارومیه – خیابان کاشانی- روبروی مرکز بهداشت- پلاک ۱۵۸- کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی
.............................................................

۶- کانون وکلای دادگستری مازندران
ساری_ خیابان مازیار –کانون وکلای دادگستری مازندران
.............................................................
۷- کانون وکلای دادگستری خراسان رضوی،شمالی و جنوبی
مشهد – بلوار شهید مدرس – ساختمان خاتم – طبقه پنجم – کانون وکلای دادگستری خراسان
.............................................................

۸- کانون وکلای دادگستری گیلان

رشت- خیابان رودباری-کوچه لیفکوئی – کانون وکلای دادگستری گیلان
.............................................................
۹- کانون وکلای دادگستری قزوین

قزوین – خیابان خیام جنوبی – کوچه آتشگران- پلاک ۲۵- کانون وکلای دادگستری قزوین
.............................................................
۱۰- کانون وکلای دادگستری خوزستان

اهواز – کیان آباد - نبش خیابان دوم غربی- پلاک ۱۵۰ - کانون وکلای دادگستری خوزستان
.............................................................
۱۱- کانون وکلای دادگستری کرمانشاه و ایلام
کرمانشاه –۲۲ بهمن - میدان مرکزی – کوچه ۱۳۰ – پلاک ۵ – کانون وکلای دادگستری کرمانشاه وایلام
.............................................................

۱۲- کانون وکلای دادگستری همدان
همدان- خیابان بوعلی- انتهای کوچه دادگستری- نبش کوچه پردیس-شماره ۱۸ - سالن مطالعه وکتابخانه تخصصی حقوق کانون وکلای دادگستری استان همدان
.............................................................
۱۳- کانون وکلای دادگستری قم
قم – خیابان شهید لواسانی( ساحلی)- کوچه ۱ – پلاک ۱۵- کانون وکلای دادگستری استان قم
.............................................................

۱۴- کانون وکلای دادگستری کردستان
سنندج- بلوار شبلی- بالاتر از میدان امام شافعی- روبروی سازمان آب و فاضلاب استان – پلاک ۱۵۲- کانون وکلای دادگستری کردستان
.............................................................

۱۵- کانون وکلای دادگستری گلستان
گرگان- میدان ولیعصر- خیابان شهید نامجو (دوم لشگر)- کوچه هشتم - کانون وکلای دادگستری گلستان
.............................................................

۱۶-کانون وکلای دادگستری اردبیل
اردبیل – کارشناسان- مجتمع اداری بعثت – روبروی پزشک قانونی – نبش کوی نگین یک -کانون وکلا ی دادگستری اردبیل
.............................................................

۱۷- کانون وکلای دادگستری مرکزی(اراک)
اراک – خیابان هپکو- انتهای خیابان امام حسین (ع)-نرسیده به اداره کل اوقاف و امور خیریه ، کانون وکلای دادگستری استان مرکزی
.............................................................
۱۸- کانون وکلای دادگستری بوشهر
بوشهر – بهمنی- دانشگاه خلیج فارس
.............................................................
۱۹- کانون وکلای دادگستری زنجان

زنجان – مجتمع ادارات – بالاتر از ساختمان شماره ۲ شرکت گاز- کانون وکلای دادگستری زنجان
.............................................................
۲۰- کانون وکلای دادگستری لرستان

خرم آباد – خیابان انقلاب –میدان ۲۲ بهمن - انتهای بلوار ولیعصر-مرکز آموزشی و فرهنگی سماء
.............................................................
۲۱- کانون وکلای دادگستری کرمان

کرمان- ضلع شمالی پارک مطهری –ساختمان کانون وکلای دادگستری کرمان – طبقه همکف
.............................................................
۲۲- کانون وکلای دادگستری البرز
کرج – میدان حصارک –دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم سابق)

  • فاطمه علیزاده

عید غدیر مبارک

فاطمه علیزاده | شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۱، ۰۷:۴۸ ب.ظ

عید کمال دین . سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت

امیر المومنین علیه السلام

بر شیعیان و پیروان ولایت خجسته باد...

            


*************************************************************************

خطبه غدیر :


http://www.radiojavan.ir/Pages/Pages.aspx?pgid=42

  • فاطمه علیزاده

المپیاد علمی دانشجویی کشور

فاطمه علیزاده | سه شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۲۵ ق.ظ

المپیاد علمی دانشجویی کشور
شرایط شرکت در المپیاد غیرمتمرکز دانشگاههای دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور و غیر انتفاعی

موضوع: آزمون های المپیاد های غیر متمرکز به منظور انتخاب دانشجویان دانشگاه های مختلف کشور برای شرکت در مرحله نهایی المپیاد دانشجویی کشور از میان 8 قطب دانشگاهی به شرح زیر برگزار می شوند.

قطب های دانشگاهی:

قطب 1- دانشگاه های استان تهران به مرکزیت یکی از دانشگاه های تهران
قطب 2- دانشگاه های استان های مازندران، گلستان، گیلان، قزوین به مرکزیت دانشگاه مازندران
قطب3- دانشگاه های استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سمنان به مرکزیت دانشگاه فردوسی مشهد
قطب4- دانشگاه های استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، به مرکزیت دانشگاه تبریز
قطب 5- دانشگاه های استان های اصفهان، چهار محال و بختیاری، لرستان، ایلام، قم، مرکزی و خوزستان به مرکزیت دانشگاه اصفهان
قطب 6- دانشگاه های استان های فارس، بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد و یزد به مرکزیت دانشگاه شیراز
قطب 7- دانشگاه های استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به مرکزیت دانشگاه شهید باهنر کرمان
قطب 8- دانشگاه های استان های همدان، کردستان، کرمانشاه به مرکزیت دانشگاه بوعلی سینای همدان

رشته های آزمون: ر شته های زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، حقوق، علوم تربیتی، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات و تکنولوژی بذر ) و طراحی صنعتی.
ضوابط معرفی تیم های دانشگاهی:
  (الف) دانشگاه های دولتی
          هریک از دانشگاه های دولتی مجاز است که تیم شرکت کننده (حداکثر 5 نفره) در هر یک از رشته های 17 گانه یاد شده را طبق ضوابطی که دانشگاه برای رشته های خود تعیین می کند،  در زمان مقرر انتخاب و از طریق معاونت آموزشی دانشگاه به مرکزیت قطب مربوط اعلام کند.

   (ب) دانشگاه های آزاد، پیام نور و  غیر انتفاعی
       هر یک از مجمو عه های  دانشگاه های آزاد، پیام نور و  غیر انتفاعی واقع در استان های هر قطب مجاز است که در هریک از رشته های 16 گانه، یک  تیم حداکثر 5 نفره از میان همه واحد های دانشگاهی مجموعه خود در قطب را انتخاب و در زمان مقرر به مرکز یت قطب اعلام کند. چگونگی انتخاب تیم ها از میان همه دانشگاه های مجموعه مربوط به عهده دانشگاه های آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی است ( به منظور ایجاد شرایطی برای ارزیابی موثر دانشجویان در هر مجموعه پیشنهاد می شود که تیم ها از طریق یک آزمون مشترک در میان همه واحد های مربوط انتخاب شوند).

زمان برگزاری آزمون غیرمتمرکز : اردبهشت ماه هر سال
محل برگزاری آزمون ها : مرکز هر قطب

اعلام نتایج آزمون ها :

پس از برگزاری آزمون ها و تصحیح برگه های آزمون توسط کمیته های تخصصی رشته های 17 گانه در محل مرکزیت قطب، در هر یک از این رشته ها یک تیم 5 نفره (در قطب 1، دو تیم حداکثر 5نفره)، تعیین و به مرکز المپیاد معرفی می شود.

آزمون مرحله نهایی المپیادها:

تیم های معرفی شده از مراکز قطب ها، همراه با برگزیدگان مرحله اول از طریق متمرکز (15 نفر اول آزمون کارشناسی ارشد) در مرحله نهایی که در تیرماه هر سال در یکی از دانشگاههای تهران برگزار می شود، به رقابت می پردازند.

  • فاطمه علیزاده

شرایط شرکت در هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور

فاطمه علیزاده | سه شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۲۳ ق.ظ

شرایط شرکت در هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور

بدینوسیله به اطلاع کلیه دانشجویان می رساند برای شرکت در هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور رعایت موارد زیر الزامی است:

1- کسانی که مایل به شرکت در المپیاد علمی دانشجویی هستند حتما باید مشغول به تحصیل بوده و فارغ التحصیل نشده باشند.

2- دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر امکان شرکت در المپیاد دانشجویی را ندارند.

3- دانشجویانی که در پایان دی ماه سال 1391 یعنی در بهمن ماه فارغ التحصیل می شوند می توانند از طریق المپیاد متمرکز (یعنی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و اعلام علاقمندی به المپیاد) در هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی شرکت نمایند.

4- دانشجویانی که در پایان دی ماه سال 1391 یعنی در بهمن ماه فارغ التحصیل می شوند نمی توانند از طریق المپیاد غیرمتمرکز در هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی شرکت نمایند.

نکته مهم:با توجه به تصویب شورای برنامه ریزی المپیاد علمی دانشجویی، کسانی که در دوره های قبل موفق به کسب مدال طلای المپیاد در رشته های مختلف شده باشند، نمی توانند حتی در صورت داشتن حد نصاب لازم، مجددا مدال طلای المپیاد را دریافت نمایند.

  • فاطمه علیزاده