...حقوق نوشت...

نویسندگان
پیوندها

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

قانون جدید دیوان عدالت اداری پس از عید فطر اجرایی می‌شود

فاطمه علیزاده | شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۲۱ ب.ظ


 

قانون جدید دیوان عدالت اداری پس از عید فطر اجرایی می‌شود

 

 

 

رییس دیوان عدالت اداری گفت: با ابلاغ قانون جدید دیوان عدالت اداری و انتشار آن در روزنامه رسمی، مقدمات اجرایی شدن آن پس از عید فطر فراهم شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در جلسه هیات عمومی با تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین علی(ع) و گرامیداشت شب‌های قدر، اظهار کرد: ضروری است تاکید کنیم که همکاران با توجه به جدید بودن قانون، ضمن مطالعه و مرور آن، بر جزئیات آن به منظور قضاوت صحیح‌تر تسلط یابند؛ زیرا تسلط قضات بر ریزه‌کاری‌ها و جزئیات قانونی بسیار مهم و لازم است.

رییس دیوان عدالت اداری ادامه داد: یکی از رسالت‌ها و وظایف ما این است که دست‌اندرکاران دستگاه‌های اجرایی را نیز با قانون جدید و جزئیات آن آشنا کنیم که ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی‌ چنین اقدامی صورت می‌گیرد.

 

 

  • فاطمه علیزاده

در آزمون وکالت ۱۳۹۲ ظرفیت کانون وکلای مرکز ۲۵% افزایش یافت

فاطمه علیزاده | شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۱۸ ب.ظ



در آزمون وکالت ۱۳۹۲ ظرفیت کانون وکلای مرکز ۲۵% افزایش یافت


کانون وکلای مرکز ۱۲۵۰ کارآموز جذب خواهد کرد

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز از افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت پذیرش کارآموز در کانون وکلای دادگستری مرکز در آزمون وکالت سال جاری خبر داد.

عیسی امینی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: ظرفیت پذیرش کارآموز توسط کانون وکلای دادگستری مرکز در آزمون وکالت سال ۹۲ به ۱۲۵۰ نفر افزایش یافته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این افزایش ظرفیت قطعی است یا نیاز به تایید اسکودا دارد؟ گفت: درباره افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت پذیرش کارآموز، کانون وکلای دادگستری مرکز مستقلا تصمیم‌گیری کرده است؛ زیرا کانون‌های وکلای دادگستری در این امر مستقل هستند.

به گزارش ایسنا، ظرفیت پذیرش کارآموز در کانون وکلای دادگستری مرکز در آزمون وکالت ۹۱، ۱۰۰۰ نفر بود و این ظرفیت برای آزمون امسال در حالی افزایش یافته که کانون وکلای دادگستری استان البرز به طور مستقل برای جذب وکیل در آزمون آتی اقدام می‌کند.

  • فاطمه علیزاده

قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی

فاطمه علیزاده | شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۱۷ ب.ظ



متن کامل
قانون  اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی
(۱)
با آخرین اصلاحات
(عنوان این قانون ابتدا و تا سال ۱۳۸۹″ قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی” بوده است)

 

      فصل اول ـ تعاریف

        ماده ۱ـ در این قانون اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به‌ کار برده می‌‌شود:

       ۱ـ بازار: به فضایی جغرافیایی یا مجازی اطلاق می‌‌شود که در آن خریداران و فروشندگان، کالاها و خدمات مشابه یا جانشین نزدیک را مبادله می‌‌کنند

       ۲ـ کالا: هرشیء ‌منقول و یا غیرمنقول که می‌‌تواند مورد مبادله و استفاده قرار ‌گیرد.

 

 

 

  • فاطمه علیزاده

از نیمه ی مرداد ۹۲ امضای الکترونیک برای ثبت معاملات الزامی است

فاطمه علیزاده | شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۱۶ ب.ظ


از نیمه ی مرداد ۹۲  امضای الکترونیک برای ثبت معاملات الزامی است

سرپرست دفتر توسعه فناوری و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ایجاد بستر صدور گواهی امضای الکترونیک برای ۹۰ درصد دفاتر اسناد رسمی خبر داد.

بردیا صدرنوری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: صدور گواهی امضای الکترونیک و استفاده از توکن در راستای ثبت آنی معاملات و ارایه خدمات الکترونیک ثبتی مطمئن در فضای مجازی انجام شده است.

وی اظهار کرد: قانون برنامه پنجم توسعه کشور تکالیفی را برای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت الکترونیکی کردن فرآیندها و ارایه خدمات الکترونیکی معین کرده است. به طور مثال در بند و – ۲ ماده ۴۶ به « الکترونیکی کردن کلیه مراحل نقل و انتقالات ثبت اسناد رسمی و املاک تا پایان سال دوم برنامه در راستای توسعه سامانه یکپارچه ثبت اسناد و املاک» اشاره شده است.

 

 

  • فاطمه علیزاده

*عید سعید فطر مبارک*

فاطمه علیزاده | جمعه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۲۲ ب.ظ


  • فاطمه علیزاده

دکتر مندنی پور در گفتگو با رادیو حقوق جزئیات آزمون وکالت 92 را تشریح کردند

فاطمه علیزاده | چهارشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۷ ب.ظ


دکتر مندنی پور در گفتگو با رادیو حقوق جزئیات آزمون وکالت ۹۲ را تشریح کردند

 

رووس فرمایشات دکتر مندنی پور در ارتباط با آزمون وکالت ۹۲ به نقل از سایت رادیو حقوق به این شرح است:

  • زمان آگهی ثبت نام آزمون وکالت ۹۲ در دوم (۲) شهریور ماه خواهد بود.
  • زمان ثبت نام آزمون ۱ مهر ماه تا ۱۰ مهرماه خواهد بود.
  • زمان برگزاری آزمون، جمعه ۱ آذر ماه سال ۱۳۹۲ خواهد بود.
  • اعلام نتایج پس از یک ماه از برگزاری آزمون، تقریبا اوایل دی ماه خواهد بود.
  • تعداد شرکت کنندگان آزمون امسال بیش از ۵۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.
  • آزمون در سراسر کشور به صورت یک مرحله‌ای، تستی و به صورت همزمان برگزار می‎شود.
  • رویکرد اسکودا نسبت به بومی گزینی مساعد نیست و من به شخصه مخالف بومی گزینی هستم.
  • سوالات قانون جدید مجازات اسلامی از قانون طرح خواهد شد و سوال به صورت تطبیقی با قانون سابق طرح نخواهد شد. لذا داوطلبان اکثی توان خود را بر روی قانون جدید تمرکز کنند.
  • با توجه به وضعیت و اوضاع و احوال موجود، بعید به نظر می‌رسد که لایحه آیین دادرسی کیفری به ازمون امسال برسد، لذا دانشجویان بدون دغدغه و تشویش خاطر به مطالعه قانون موجود (فعلی) بپردازند.
  • سوالات درس حقوق مدنی نسبت به سال بل که موجب اعتراضات شده بود، تغییر شکلی خواهد داشت و سوالات دیگر مانند سال گذشته طولانی نخواهند بود.
  • منبع طرح سوالات قانون و قوانین خاص خواهد بود و اگر داوطلبان قانون را بفهمند و درک کنند و نه تنها حفظ کنند، موفقیت آنان قطعی است.

مشروح گفتگوی آقای دکتر مندنی پور ریاست محترم اسکودا (اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران) با رادیو حقوق را از اینجا بشنوید:

یا از اینجا دانلود کنید:

مشروح گفتگوی آقای دکتر مندنی پور ریاست محترم اسکودا با رادیو حقوق

  • فاطمه علیزاده


آیین‌نامه اجرایی تبصره ۴ ماده ۶ قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد توسط رییس قوه قضاییه ابلاغ شد

 

آیین‌نامه اجرایی تبصره ۴ ماده ۶ قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد

 

فصل اول: کلیات و تعاریف

ماده ۱: واژه و عبارات اختصاری مندرج در این آیین‌نامه در معانی و مقاصد زیر به کار می‌رود:

الف) قانون: قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد مصوب ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی که در تاریخ ۷/ ۸/ ۱۳۹۰ به تأیید مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید.
ب) دادگاه: شعبه‌ی رسیدگی‌کننده به تخلف، موضوع مواد ۵ و ۶ قانون می‌باشد.
ج) هیأت تشخیص: هیأت مذکور در ماده۶ قانون می‌باشد.
د) دبیرخانه: واحد اداری است که در رابطه با انجام وظایف هیأت‌های تشخیص، شعب دادگاه و سایر امور مرتبط فعالیت می‌نماید.
ه) بانک اطلاعات: یکی از واحدهای زیرمجموعه دبیرخانه می‌باشد که مسؤولیت جمع‌آوری و به روز نگهداشتن اطلاعات مربوط به پایگاه فهرست محرومیتها را به عهده دارد.

 

  • فاطمه علیزاده

اطلاعیه فراخوان تأسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

فاطمه علیزاده | چهارشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۳ ب.ظ


مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه اعلام کرد
فراخوان تأسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای فارغ التحصیلان رشته حقوق

مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در راستای ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از کلیه متقاضیان واجد شرایط در شهر تهران که آمادگی ایجاد دفتر و ارائه خدمات مورد نظر را دارند، دعوت به همکاری می نماید. مهلت ثبت نام از مورخه ۳۱/۴/۱۳۹۲ لغایت ۹/۵/۱۳۹۲ به مدت ۱۰ روز می باشد. ثبت نام فقط از طریق سامانه اینترنتی www.adliran.ir انجام می شود. 
اطلاعات راجع به شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان در اطلاعیه شماره ۲ از طریق سامانه اینترنتی www.adliran.ir قابل دریافت است.
• پاسخ گویی به سئوالات تنها از طریق شماره تلفن ۶۳۹۷۴۰۴۸ امکان پذیر است و به هیچ عنوان به مراجعات حضوری و یا تماس با تلفن‌های غیر مرتبط پاسخ داده نمی‌شود. • مسئولیت صحت اطلاعات وارد شده با متقاضی می باشد و در صورت اشتباه یا مغایرت اطلاعات به تقاضای وی ترتیب اثر داده نخواهد شد.
نام نویسی در این مرحله به معنی تایید صدور مجوز نمی باشد و متعاقباً نسبت به تایید صلاحیت و اطلاع رسانی از طریق سامانه اینترنتی اقدام خواهد شد.

  • فاطمه علیزاده

۳۱ تیر آغاز ثبت نام متقاضیان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

فاطمه علیزاده | چهارشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۱ ب.ظ


حجت‌الاسلام حمید شهریاری معاون آمار و انفورماتیک قوه قضاییه
ثبت نام متقاضیان متقاضیان ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از ۳۱ تیرماه ۹۲ آغاز خواهد شد
ثبت نام از طریق سایت Adliran.ir انجام خواهد شد

معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: همه متقاضیان ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر تهران که واجد شرایط باشند از تاریخ ۳۱ تیر به مدت ۱۰ روز فرصت ثبت نام دارند.

حجت‌الاسلام حمید شهریاری معاون آمار و انفورماتیک قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس با اعلام این مطلب افزود: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در راستای ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از کلیه متقاضیان واجد شرایط در شهر تهران که آمادگی ایجاد دفتر و ارائه خدمات مورد نظر را دارند، دعوت به همکاری می‌کند.

وی افزود: مهلت ثبت نام از متقاضیان از روز ۳۱ تیرماه لغایت ۹ مرداد و به مدت ۱۰ روز بوده و ثبت نام فقط از طریق سامانه اینترنتی www.adliran.ir انجام می‌شود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه درباره پاسخگویی به سوالات متقاضیان گفت: پاسخ گویی به سئوالات تنها از طریق شماره تلفن ۶۳۹۷۴۰۴۸ امکان پذیر است و به هیچ عنوان به مراجعات حضوری و یا تماس با تلفن‌های غیر مرتبط پاسخ داده نمی‌شود.

  • فاطمه علیزاده