...حقوق نوشت...

نویسندگان
پیوندها

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۱ ثبت شده است

* اسامی پذیرفته شدگان آزمون ورودی کارآموزی وکالت ۱۳۹۰- کانون وکلای دادگستری گیلان

به ترتیب رتبه

سهمیه آزاد

۱-الهه غفوری اصل
۲-پوریا کشوری
۳-طیبه فخرمحمدیان خانسری
۴-ساناز جهانگیری
۵-فاروق یزدانی آزاد
۶-احمد میرزایی
۷-زلیخا فیض الهی دیزگاه
۸-سیده فاطمه مهدی پور
۹-سکینه علی نژادی گورابجواری
۱۰-افسانه نیک روز
۱۱-زینب کریم نیا
۱۲-مهدی فیصل
۱۳-زهرا حمزه دوست حسن کیاده
۱۴-نغمه صداقت باغی
۱۵-زهرا پورسلمانی
۱۶-ابراهیم عموپورتجن گوکه
۱۷-شاهین نعمت دوست حقی
۱۸-ابوذر امامی شیجانی
۱۹-رضا قاسمی جسیدانی
۲۰-آرمین تذکر رضایی
۲۱-سیدحجت اله محمدالحسینی
۲۲-مریم درخشان سقاواز
۲۳-یاسر لایق زاده
۲۴-احسان جهانی
۲۵-سارا نوایی
۲۶-سمانه طیاری
۲۷-ریحانه افشاری
۲۸-طاهره شفیعی
۲۹-حامد پراینده شهرستانی
۳۰-مسعود زینلی اسطلخ زیر
۳۱-پرستو غرایاق زندی
۳۲-مونا صدفیان آبکنار
۳۳-عاطفه رضوی
۳۴-نرجس نصرالهی گیسلی
۳۵-سیما رحیمی جوکندان
۳۶-مرتضی خداشناس رودسری
۳۷-ابوطالب حسین زاده کندسری
۳۸-مولود غفاری لاش
۳۹-سیده ندا میرفلاح نصیری
۴۰-ابوذر یوسف پور
۴۱-فایزه محمدی
۴۲-احمدرضا هاشم زاداکبری
۴۳-مریم رهنما کهنه گورابی
۴۴-ناهید قرونی دلچه
۴۵-صلاح الدین نوری متقی
۴۶-تهمینه واقع طلب
۴۷-سعیده گردش خواه
۴۸-نیما نهاوندی
۴۹-رویا رشیدی مقدم

سهمیه ایثارگری
۱-محمدعلی عزیزی

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام :

۱- اصل شناسنامه و فتوکپی آن
۲- اصل کارت ملی و فتوکپی از آن
۳- اصل کارت پایان خدمت و فتوکپی از آن (برای آقایان)
۴- اصل دانشنامه لیسانس و فتوکپی از آن
۵- شش قطعه عکس ۴×۶ و شش قطعه عکس ۴×۳
۶- اصل گواهی استفاده از سهمیه ایثارگری مخصوص ایثارگران (یا ارائه اصل و کپی کارت حضور داوطلبانه در جبهه , جانبازی, آزادگی و شاهد).

بدینوسیله از پذیرفته شدگان آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۰ دعوت بعمل می آید از روز شنبه مورخ ۲۰/۳/۹۱ - با در دست داشتن مدارک ثبت نام - جهت ثبت نام به دفتر کانون وکلای دادگستری گیلان به نشانی : رشت - فلکه لاکانی - اول خیابان آیت اله رودباری - کوچه لیفکوهی مراجعه نمایند .

توجه : به داوطلبان اکیداً توصیه می شود ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ ثبت نام جهت تکمیل پرونده به کانون وکلای دادگستری گیلان (سرکار خانم تحویلداری) مراجعه نمایند.

  • فاطمه علیزاده
 لیست منتخبین آزمون غیر متمرکز ( مرحله اول ) هفدهمین المپیاد حقوق - کد رشته 1126

قطب 7

مسلم قزلباش چمک
شهید باهنر کرمان
7
علیرضا فارسی پور
شهید باهنر کرمان
7
آیدا احمدی
شهید باهنر کرمان
7
مهدیه گلسرخی
زابل
7
ایمان عیسی زاده
سیستان و بلوچستان
7

  • فاطمه علیزاده

اطلاعیه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور در باره تمدید مهلت انتخاب رشته، امکان ویرایش رشته‌های انتخابی،‌ اعلام‌ رشته‌ محل‌های جدید و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون‌ ورودی‌ تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) سال‌ 1391

 سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور بدین‌وسیله‌ به ‌اطلاع‌ آن دسته از داوطلبانی که براساس کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی‌ تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) سال‌ 1391 مجاز به انتخاب رشته گردیده‌اند، می‌رساند زمان انتخاب رشته برای داوطلبان ذیربط تا پایان روز شنبه 13/3/1391 تمدید گردیده و همچنین داوطلبان می‌توانند بعد از ثبت نهایی اولویت‌های انتخابی خود، یک‌ بار نسبت به ویرایش انتخاب‌های خود و حداکثر تا پایان روز شنبه 13/3/91 اقدام نمایند. ضمناً نظر به‌ اینکه‌ بعضی از دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی ‌مندرج‌ در جداول‌ ذیل‌ پس از تدوین دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) آزمون مذکور، برای‌ پذیرش‌ دانشجو اعلام‌ ظرفیت‌ نموده و یا اصلاحاتی در رشته‌های مورد پذیرش ارائه داده‌اند، متقاضیان می‌توانند براساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته و همچنین براساس کدرشته محل‌های این اطلاعیه نسبت به انتخاب کدرشته ‌محل‌های مورد نظر اقدام کنند و چنانچه قبلاً انتخاب رشته نموده‌اند، می‌توانند حداکثر تا پایان روز شنبه 13/3/1391 نسبت به ویرایش انتخاب‌های خود اقدام نمایند.

1) دریافت فایل جداول مربوط به کدرشته‌ محل‌های جدید آزمون کارشناسی ارشد سال 1391 فایل

  • فاطمه علیزاده

آیین‌نامه نحوه اجرای احکام اعدام‌، رجم‌، صلب‌،قطع یا نقص عضو

فاطمه علیزاده | جمعه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۱، ۰۵:۱۱ ب.ظ
موضوع تبصره یک ماده 28 قانون تشکیل‌دادگاههای کیفری یک و دو
مصوب اردیبهشت ماه 1370 قوه قضاییه‌
فصل اول‌: در نحوه اجرای احکام اعدام‌، رجم و صلب‌
ماده 1 ـ در هر مورد که حکم اعدام‌، رجم و یا صلب‌، توسط دادگاه صادرکننده حکم‌، قطعی‌تشخیص گردد، رییس دادگاه‌، رونوشتی از حکم صادره را برای اجرا با تصریحات لازمه به دادستان‌حوزه مربوطه ابلاغ می‌کند. هرگاه اطلاعات مصرحه در حکم کافی نباشد، فتوکپی از صورت مجالس‌ رسیدگی و محاکمه را نیز به ضمیمه آن ارسال می‌نماید.
تبصره 1 ـ چنانچه محکوم‌علیه‌، دادستان‌، و یا دادیار مجری حکم‌، نسبت به حکم تقاضای‌ تجدیدنظر نمایند، اجرای آن تا اتخاذ تصمیم قضایی مرجع بررسی و نقض‌، متوقف می‌ماند.
تبصره 2 ـ در صورتی که رییس دیوان‌عالی کشور یا دادستان کل کشور در مقام اعمال اختیار مذکوردر ماده 35 قانون تشکیل دادگاههای کیفری یک و دو، حکم صادره را ولو این که در مقام تجدیدنظرصادر شده باشد، قابل تجدیدنظر تشخیص دهند اجرای حکم تا رسیدگی بعدی متوقف می‌ماند.
تبصره 3 ـ چنانچه محکوم‌علیه در فاصله صدور حکم لازم‌الاجرا و اجرای آن درخواست عفونماید، اجرای حکم تا اعلام نتیجه از طرف کمیسیون فوق العاده عفو و بخشودگی‌ به تاخیر خواهد افتاد.
ماده 2 ـ دادستان هر محل پس از وصول حکم قطعی و صدور دستور اجرای آن توسط دادگاه‌صادرکننده حکم با رعایت مفاد تبصره‌های فوق  مکلف به اجرای حکم بوده و درباره نحوه اجرای آن‌دستورات لازم را داده و در صحت اجرا، عدم تعویق و تعطیل آن نظارت خواهد کرد.
ماده 3 ـ هرگاه محکوم زن حامله بوده یا تازه وضع حمل کرده باشد، اجرای حکم تا سه ماه بعد ازوضع حمل به تعویق می‌افتد.
تبصره ـ در مورد زنانی که اطفال رضیع خود را شیر می‌دهند، چنانچه به تجویز پزشک و تایید قاضی صادرکننده حکم یا دادستان کل‌، اجرای مجازات موجب لطمه به سلامتی طفل به سبب قطع‌شیر مادر باشد، اجرای مجازاتهای فوق  تا رسیدن طفل به سن دو سالگی به تعویق خواهد افتاد.
ماده 4 ـ در مورد محکوم‌علیه مریض‌، چنانچه طبق نظر و تجویز پزشک و تایید قاضی صادرکننده‌حکم یا دادستان کل‌، مرض وی مانع از اجرای مجازات باشد اجرای حکم تا رفع مانع‌ به تاخیر می‌افتد.
ماده 5 ـ دادستان مجری حکم‌، حداقل 48 ساعت قبل از زمان اجرای حکم‌، مراتب را به مراجع و اشخاص ذیل اطلاع می‌دهد:
الف ـ رییس نیروهای انتظامی محل یا نماینده وی برای برقراری و حفظ نظم در محل اجرای حکم‌(در صورتی که محل اجرای حکم خارج از محوطه زندان باشد).
ب ـ رییس اداره زندان برای تهیه مقدمات اجرای حکم و حفظ نظم در داخل محوطه زندان‌.
ج ـ پزشک قانونی یا پزشک معتمد (اگر در محل‌، پزشک قانونی نباشد) برای معاینه محکوم و اعلام‌نظر راجع‌به وضعیت جسمانی وی‌.
د ـ یکی از روحانیون برای انجام تشریفات دینی و مذهبی‌، اگر محکوم پیرو یکی از ادیان رسمی‌شناخته شده باشد، روحانی همان دین چنانچه در محل موجود باشد، دعوت می‌گردد.
ه ـ منشی دادگاه‌، برای قرائت حکم قبل از اجرا.
و ـ وکیل محکوم‌علیه و اولیای دم مقتول‌.
ز ـ پلیس قضایی یا مسوول اجرای احکام دادگاه برای اعزام مامورین جهت همکاری در تهیه‌مقدمات اجرای حکم‌.
تبصره ـ در موارد مصرحه در قانون که حضور حاکم شرع الزامی است دادستان مراتب را به وی نیزاطلاع خواهد داد.
ماده 6 ـ قبل از اجرای حکم‌، دادستان و پزشک قانونی (یا پزشک معتمد) به محبس محکوم رفته وپزشک او را معاینه و اعلام‌نظر می‌نماید. در صورتی که از نظر جسمی مانعی برای اجرای حکم‌نباشد، دادستان به محکوم اطلاع می‌دهد چنانچه تقاضای ملاقات اشخاصی را دارد، اظهار نماید ودر صورت تقاضای ملاقات‌، دستور احضار آنان را می‌دهد مشروط بر این که قبول تقاضا موجبتاخیر اجرای حکم نشود.
ماده 7 ـ پس از حضور فرد یا افراد مورد تقاضا، رییس زندان یا نماینده وی ترتیب ملاقات محکوم‌ با آنان را می‌دهد. محکوم حق دارد هرگونه مطلبی را در حضور دادستان یا بدون حضور وی به‌ملاقات‌کنندگان کتبا یا شفاها اظهار کند. فقط رییس زندان یا نماینده وی باید در حین بیان اظهارات‌حاضر باشد. در صورت ضرورت از یک نفر مترجم نیز استفاده خواهد شد.
ماده 8 ـ مامورین انتظامی یا زندان‌، مکتوبات و وصایای محکوم را پس از ملاحظه دادستان و اعلام‌بلامانع بودن آن‌، بدون تاخیر به مقصدی که محکوم تعیین کرده است‌، می‌رسانند.
ماده 9 ـ قبل از خروج محکوم از زندان آداب مذهبی لازم بر طبق مقررات دین و مذهب محکوم به عمل خواهدآمد.
ماده 10 ـ اجرای حکم با حضور دادستان‌، رییس زندان‌، رییس نیروهای انتظامی یا نماینده او و منشی دادگاه و سایر افرادی که حق حضور دارند، در محل مخصوص در زندان و یا محل دیگری که‌در حکم معین گردیده‌، به عمل می‌آید.
ماده 11 ـ در مواردی که محکوم را برای اجرای حکم از زندان خارج می‌کنند، صورت مجلس تهیه وبه امضای دادستان‌، رییس زندان‌، پزشک حاضر در محل‌، منشی دادگاه و رییس نیروهای انتظامی یانماینده وی می‌رسد. رییس زندان هویت زندانی را از حیث تطبیق مشخصات وی با آنچه در حکم‌دادگاه آمده تایید و ذیل آن را امضا خواهد کرد.
ماده 12 ـ قبل از اجرای حکم‌، اگر محکوم خوردنی یا آشامیدنی تقاضا کند، مامورین مکلفند برای‌او تهیه نمایند مگر این که تقاضای مشارالیه فقط برای تاخیر اجرای حکم باشد (تشخیص این امر بادادستان است‌).
ماده 13 ـ موقع اجرای حکم‌، اول طلوع آفتاب خواهد بود مگر این که دادگاه دستور خاصی را صادرکرده باشد.

  • فاطمه علیزاده

در مورد قانون جدید مجازات اسلامی چقدر می دانید؟

فاطمه علیزاده | يكشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۱۷ ق.ظ
در مورد قانون جدید مجازات اسلامی چقدر می دانید؟


    منبع: حق گستر       دانلود فایل PDF

  • فاطمه علیزاده

نتایج کنکور کارشناسی ارشد 91 اعلام شد/ آغاز انتخاب رشته از دوشنبه

فاطمه علیزاده | يكشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۱۰ ق.ظ

به گزارش خبرنگار مهر، نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر شد و داوطلبان می‌توانند با استفاده از شماره داوطلبی، شماره پرونده و مشخصات شناسنامه‌ای، نتایج خود را مشاهده کنند.

از میان 758 هزار و 13 داوطلب حاضر در جلسه آزمون حدود 307 هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که در مجموع این میزان 39.11 درصد داوطلبان را تشکیل می دهد.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد نیز شامل ضوابط، شرایط و مشخصات رشته های مورد نظر منتشر می شود و داوطلبان امکان انتخاب 100 کد رشته محل در این دوره از آزمون را دارند.

فرآیند انتخاب رشته برای داوطلبان واجد شرایط کنکور کارشناسی ارشد 91، از ساعت 14 روز دوشنبه 8 خرداد آغاز می شود و تا ساعت 24 روز پنجشنبه 11 خرداد ادامه دارد. توصیه می شود داوطلبان کد رشته محل های انتخابی خود را پیش از نهایی کردن در فرم اینترنتی، در فرم پیش نویس ارائه کنند. 

هر داوطلب پس از تایید نهایی کد رشته‌های انتخابی، کد 15 رقمی دریافت می کنند که در غیر این صورت انتخاب رشته آنان مورد تایید قرار نگرفته است.

به گزارش مهر، بیش از 85 هزار نفر در کنکور کارشناسی ارشد سال 91 پذیرفته خواهند شد و نتایج نهایی نیز در محدوده زمانی 11 تا 13 شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.


 

  • فاطمه علیزاده

تغییر تاریخ انتشار نتیجه اولیه آزمون کارشناسی ارشدسال 1391

فاطمه علیزاده | چهارشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۱، ۰۸:۴۱ ق.ظ

گروه آزمون و سنجش: نتیجه آزمون کارشناسی ارشد 91 با تغییر برنامه زمانی پیش بینی شده 6 خرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود. دکتر حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: نتیجه اولیه کارشناسی ارشد 91 ششم خرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شدند می توانند با مراجعه به سایت از 8 تا 11 خرداد نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.وی گفت: در این آزمون 930 هزار و 215 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 472 هزار و 894 نفر زن و 457 هزار و 321 نفر مرد هستند که این آمار نسبت به سال قبل 58 هزار و 409 نفر بیشتر است البته تعداد حاضرین در جلسه 785 هزار و 13 داوطلب بود که 407 هزار و 70 نفر زن و 377 هزار و 943 نفر مرد بودند. توکلی خاطر نشان کرد: گزینش دانشجو از بین داوطلبانی صورت می گیرد که حد نصاب لازم را کسب کرده باشند.

  • فاطمه علیزاده

نتایج اولیه آزمون دکتری سال 91 امروز اعلام می‌شود

فاطمه علیزاده | سه شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۱، ۰۹:۱۵ ق.ظ

مشاور عالی سازمان سنجش:

نتایج اولیه آزمون دکتری امروز اعلام می‌شود

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: کارنامه نتایج اولیه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 91، ساعت 9 صبح امروز در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، گفت: نتایج اولیه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 91 به صورت کارنامه، از ساعت 9 صبح امروز، سه شنبه، 2 خردادماه در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر می شود.
 
وی افزود: داوطلبان این آزمون برای مشاهده نتایج اولیه خود به صورت کارنامه لازم است شماره داوطلبی، شماره پرونده، مشخصات شناسنامه ای (نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) خود را در سایت این سازمان وارد کنند.
 
مشاور عالی سازمان سنجش بیان داشت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 91 نیز از امروز در سایت این سازمان منتشر می شود.
 
توکلی با بیان اینکه انتخاب رشته داوطلبان پذیرفته شده در آزمون نیمه متمرکز دکتری از پنج شنبه، 4 خردادماه در سایت این سازمان آغاز می شود، افزود: داوطلبان تا ساعت 24 یکشنبه، 7 خردادماه می توانند نسبت به انتخاب و درج کد رشته محل ها در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.
 
وی تصریح کرد: به داوطلبان تاکید می شود که پس از مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته 50 کد رشته محل مورد نظر خود را انتخاب و در فرم انتخاب رشته الکترونیکی در تاریخ های مشخص وارد کنند.
 
مشاور عالی سازمان سنجش بیان داشت: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده پس از انتشار فهرست اسامی معرفی شدگان تا چند برابر ظرفیت از طریق سایت سازمان سنجش به منظور شرکت در مصاحبه، دیگر مراحل گزینش حداکثر در سه کد رشته محل و انجام مصاحبه توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی انجام می شود.
 
توکلی بیان داشت: گزینش نهایی داوطلبان براساس نمره کل نهایی حاصل از 80 درصد نمره آزمون کتبی، 20 درصد معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد که این معدل ها تراز شده با ضریب یک است، نمره مصاحبه اعلامی با ضریب 2 و سهمیه داوطلبان انجام می شود.
 
وی تاکید کرد: فهرست اسامی بیش از 10 هزار نفر پذیرفته شده آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 91 روز 20 شهریورماه در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

  • فاطمه علیزاده