...حقوق نوشت...

نویسندگان
پیوندها

۲۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۰ ثبت شده است

نتایج آزمون استخدامی مجلس شورای اسلامی سال 1390اعلام شد

فاطمه علیزاده | پنجشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۰، ۰۶:۵۸ ق.ظ

نتایج آزمون استخدامی مجلس شورای اسلامی سال 1390اعلام شد

http://92.242.195.91/Majles_emp/90/index.php

  • فاطمه علیزاده

دیه شخص ثالث همچنان ۶۰ میلیون تومان است

فاطمه علیزاده | دوشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۰، ۰۵:۰۸ ب.ظ
 

سخنگوی قوه قضاییه گفت: نرخ دیه در سال ۹۰ و تا زمان بررسی دولت و بیمه، نرخ ۶۰ میلیون تومانی سال ۸۹ محاسبه خواهد شد.
حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اقداماتی که قرار بوده از سوی دولت و بیمه در خصوص تعیین نرخ سال ۹۰ بررسی شود، تاکنون به نتیجه نرسیده و با به نتیجه رسیدن دولت و بیمه، نرخ پیشنهادی که ۹۰ میلیون تومان است، موافقت یا رد خواهد شد.

وی ادامه داد: هنوز ابلاغ جدید در این خصوص برای نرخ جدید دیه شخص ثالث در تصادفات خودروها و عابر پیاده در سال ۹۰ ابلاغ نشده و پس ازنهایی شدن آن برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

دادستان کل کشور، درخصوص سئوالی درباره وضعیت رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی تصریح کرد: قوه قضائیه مصمم است با مفاسد اقتصادی در هر رده ای و ازهر فردی که باشد، با جدیت پیگیری و برخورد کند.

محسنی اژه ای، درخصوص ممنوعیت ورود رسانه ها برای پوشش رسیدگی به برخی پرونده های خاص پاسخ داد: رسانه ها برای انعکاس اخبار از محاکم قضایی ممنوع نیستند اما امکان رسانه ای شدن هر پرونده ای وجود ندارد.

وی اضافه کرد: تا قبل از نهایی شدن حکم قاضی برخی از خانواده های طرف پرونده راضی به رسانه ای شدن آن نیستند و از این حیث، دادگاه تا قبل از صدور حکم از ورود رسانه ها جلوگیری خواهد کرد.

وی گفت: حضور رسانه ها در محاکم قضایی اکنون ساماندهی شده و اگر رسانه ای قصد تهیه گزارش، خبر یا عکسی دارد از قبل باید هماهنگی های لازم را در این خصوص انجام دهد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه برخی مسائل قضایی برای مردم اطلاع رسانی و نهادینه نشده و مردم از حق و حقوق خود اطلاعی ندارند، از رسانه ها خواست در این خصوص فعالیت بیشتری داشته باشند.

  • فاطمه علیزاده

آخرین تغییرات آزمون دکتری مهر ماه اعلام می‌شود

فاطمه علیزاده | دوشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۰، ۰۵:۰۳ ب.ظ
معاون آموزشی وزارت‌ علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری دومین دوره آزمون دکتری نیمه متمرکز در دی و یا بهمن ماه سال جاری خبر داد.

نادری‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار «صنفی آموزشی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه ثبت‌نام آزمون دکتری دو یا سه‌ ماه قبل از برگزاری آزمون انجام می‌شود، درخصوص آخرین تغییرات آزمون دکتری مبنی بر تخصصی‌تر شدن آن، گفت: این موضوع در دست بررسی است و نتایج نهایی تغییرات آزمون دکتری مهر ماه اعلام می‌شود.

آزمون دکتری تخصصی می‌شود

کامران دانشجو، وزیر علوم نیز پیش از این در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه آزمون نیمه متمرکز دکتری به سمت تخصصی شدن سوق پیدا می‌کند، گفت: در نظر داریم آزمون دکتری به صورت رشته‌ای و یا گروهی برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه نقاط ضعف آزمون دکتری به نقاط قوت تبدیل می‌شود، تصریح کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم که این آزمون در بیش از 100 رشته برگزار ‌شود و در این راستا به صورت جداگانه بانک سوال ایجاد خواهیم کرد تا بتوانیم آزمون را به صورت رشته‌ای برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی هستیم که آزمون دکتری از حالت «کمی» خارج شود و به سمت تخصصی شدن سوق یابد، اظهار کرد: احتمالا این آزمون همانند آزمون مقطع کارشناسی ارشد به صورت تخصصی‌تر برگزار خواهد شد.
  • فاطمه علیزاده

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 3 تا 5 مهرماه

فاطمه علیزاده | دوشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۰، ۰۵:۰۱ ب.ظ
خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد و نتایج نهایی آزمون دکترای این دانشگاه از سوم تا پنجم مهرماه خبر داد.

عبدالله سجادی جاغرق رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه طی روزهای یک‌شنبه تا سه‌شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: هنوز زمان قطعی اعلام نتایج مشخص نیست و اعلام این نتایج در حال طی مراحل نهایی است.

وی درباره زمان اعلام نتایج آزمون دکترای تخصصی دانشگاه آزاد نیز گفت: نتایج نهایی آزمون دکترای تخصصی دانشگاه آزاد نیز طی روزهای یک‌شنبه تا سه‌شنبه هفته آینده منتشر می‌شود.
  • فاطمه علیزاده

تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد پردیس ارس دانشگاه تهران

فاطمه علیزاده | دوشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۰، ۰۵:۰۱ ب.ظ
مهلت ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد پردیس ارس دانشگاه تهران برای نیمسال نخست تحصیلی 91-90 تا پایان روز جمعه 25 شهریورماه تمدید شد.

به گزارش  مهر داوطلبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران برای نیمسال نخست تحصیلی 91-90 تا پایان روز جمعه 25 شهریورماه جهت ثبت نام فرصت دارند.

این داوطلبان می بایست لیست دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را اعم از ارائه مقاله در کنفرانسهای داخلی و خارجی، چاپ مقاله در مجلات معتبر علمی، پژوهشی و ترویجی، دریافت عنوان دانشجوی ممتاز و جایزه از جشنواره‌های معتبر علمی نظیر خوارزمی را تهیه و تصویر آن را ارائه کنند.

در صورت پذیرش اولیه داوطلب، ارسال اصل مدارک برای بررسی‌های بعدی و تعیین امتیاز الزامی است.
دانش‌آموختگان کارشناسی تمام رشته‌ها می‌توانند برای رشته مورد علاقه‌شان داوطلب شوند. همچنین داوطلبانی که در رشته غیرمرتبط با رشته کارشناسی‌شان پذیرفته شوند باید دروس کمبود و پیش‌نیاز لازم را مطابق آئین‌نامه مربوط بگذرانند.
تعداد واحدهای درسی با احتساب واحدهای پایان‌نامه برای تمام رشته‌های تحصیلی به استثنای رشته‌های مدیریت MBA برابر با 54 واحد است. همچنین واحدهای جبرانی، کمبود و تقویتی زبان انگلیسی که ممکن است برای تمام یا گروهی از دانشجویان منظور شود، اضافه بر این واحدها است.
حداقل معدل مورد قبول دوره کارشناسی متقاضیان 12 از 20 است و پرونده متقاضیانی که با معدل کمتر از 12 در دوره کارشناسی دانش‌آموخته شده باشند بررسی نخواهد شد.
پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران در آگهی ثبت نام برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد این پردیس بین‌المللی تاکید کرده است: مدارک معادل کارشناسی و یا عناوین مشابه برای ورود به این دوره‌ها قابل قبول نیست.
همچنین در این آگهی تاکید شده است: اعلام رشته به معنی برگزاری حتمی دوره نیست و چنانچه به دلیل عدم تکمیل ظرفیت یا هر دلیل دیگر، برای رشته خاصی اعلام نتیجه نشود، وجه ثبت نام اولیه به متقاضیان آن رشته عودت داده خواهد شد و پردیس ارس هیچ تعهدی برای تامین خوابگاه دانشجویی و محل اقامت دانشجویان نخواهند داشت.

  • فاطمه علیزاده

اعلام آخرین وضعیت ظرفیت تکمیل کنکور ارشد دانشگاه آزاد 90

فاطمه علیزاده | چهارشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۰، ۱۲:۲۷ ب.ظ
ئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد درباره زمان نهایی اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور ارشد دانشگاه آزاد گفت: تمام واحدهای دانشگاه آزاد در حال ارسال تقاضای خود برای تکمیل ظرفیت به مرکز آزمون هستند و چون هنوز ظرفیت دقیق نهایی نشده است، باید گفت این مرحله از پذیرش در دست بررسی است.

عبدالله سجادی جاغرق در گفتگو بامهر با بیان این مطلب اضافه کرد: تاکنون تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نهایی نشده است اما نتایج نهایی آن تا پایان شهریورماه از سوی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اعلام می شود.

وی افزود: تمام واحدهای دانشگاه آزاد در حال ارسال تقاضای خود برای تکمیل ظرفیت به مرکز آزمون هستند و چون هنوز ظرفیت دقیق نهایی نشده است، باید گفت این مرحله از پذیرش در دست بررسی است.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد، درباره احتمال افزایش یا کاهش پذیرش در مرحله اعلام تکمیل ظرفیت، تاکید کرد: با توجه به درخواست واحدها که هنوز در حال ارسال است، نمی توان درباره افزایش یا کاهش پذیرش داوطلبان در مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد اظهار نظر کرد.
  • فاطمه علیزاده

برگزیدگان مرحله نهایی شانزدهمین المپیاد علمی_ دانشجویی کشور رشته حقوق سال90

فاطمه علیزاده | چهارشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۰، ۱۲:۱۵ ب.ظ
برگزیدگان مرحله نهایی شانزدهمین المپیاد علمی_ دانشجویی کشور
حقوق- سال 1390
ردیف
نام و نام خانوادگی
رتبه نهایی
دانشگاه کارشناسی
قطب
1
محمدعلی رجب
1
تهران
1
2
مهدی صاعدنیا
2
شهرکرد
5
3
محسن قجاوند
3
اصفهان
سراسری
4
حمیدرضا دانش ناری
3
فردوسی مشهد
3
5
فاطمه محمد قلیها
3
امام صادق (ع)
1
6
توحید شفیع زاده دیزجی
4
شهید بهشتی
سراسری /1
7
الهام رامجردزاده
5
شیراز
سراسری
8
میترا نوری
6
بوعلی سینا
8
9
سعید رستم علیزاده
7
شهید بهشتی
1
10
علی ساعتچی
8
فردوسی مشهد
3
11
کیوان زمانی
9
تهران
سراسری
12
شهرزاد پور حمزه جعفر بیگلو
10
شیراز
6
13
عبدالحمید خدادادی
11
کردستان
8
14
حسام الدین حایری
12
شهید بهشتی
1
15
سمیرا سلیمان زاده
13
تهران
1
16
سارا نوایی
14
بین المللی امام خمینی قزوین
2
17
حمیده ازهار
15
شیراز
6
18
زهرا اسدی
16
شیراز
6
19
امین خرمیان
17
شیراز
6
20
آزاده حکیمی
18
علامه طباطبایی
سراسری
21
سپیده یوسف نیا
18
شهرکرد
5
22
سحر کریمی
19
تهران
1
23
فاطمه کیایی
19
تهران
1
24
مسلم قزلباش چمک
20
شهید باهنر کرمان
7
25
رحیم رفیقی
21
علامه طباطبایی
سراسری
26
داود آقامراد نژاد
22
مازندران
2
27
حامد مهدوی
23
علوم اسلامی رضوی
3
28
وجیه اله محرابی
24
علوم اسلامی رضوی
3
29
احمد نیکبخت نصرابادی
25
علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری
سراسری
30
نیکزاد مرادی یکجفتی
26
کردستان
8
31
وحید معینی
27
زابل
7
32
ابوالفضل فرح بخش
28
علوم اسلامی رضوی
3
33
علیرضا فارسی پور
29
شهید باهنر کرمان
7
34
ناهید ایران نژاد نجف آبادی
30
اصفهان
5
35
مریم نجفی
31
پیام نور تبریز
4
36
علی رفیع زاده نصراباد
32
اصفهان
سراسری
37
حامد مهاجر پیله داربنی
33
گیلان
2
38
مطهره پاشایی
33
قم
5
39
زهره زریون
34
بوعلی سینا
8
40
شیلان مینویی
35
کردستان
8
41
محمدصالح معین الدینی
36
شهید باهنر کرمان
7
42
رضا شاهسونی
37
پیام نور نیریز
6
43
بهنام بیگدلو
38
علامه طباطبایی
سراسری
44
خشایار اسفندیاری
39
گیلان
2
45
مهسا دروی
40
گیلان
2
46
زهره صادقی تفتی
41
شاهد
1


  • فاطمه علیزاده

دانشگاه گیلان ضمن اعلام فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی و ذخیره مرحله علمی آزمون کارشناسی ارشد پردیس بین الملل دانشگاه گیلان  در سال 90، از کلیه افرادی که اسامی آنها ذیلاً اعلام گردیده، درخواست می نماید تا برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه گیلان به آدرس www.guilan.ac.ir مراجعه نمایند.

دریافت فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی و ذخیره مرحله علمی آزمون کارشناسی ارشد پردیس بین الملل دانشگاه گیلان  در سال 90
  • فاطمه علیزاده

آئین‌نامه پذیرش دانشجوی دکتری پولی ابلاغ شد

فاطمه علیزاده | سه شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۰، ۰۶:۳۲ ب.ظ

پذیرش دانشجو از بهمن

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی از ابلاغ آیین نامه نحوه پذیرش دانشجو در دوره دکتری تخصصی (ph.D) به صورت مازاد بر ظرفیت و شهریه ای خبر داد و مهلت دانشگاهها برای ظرفیت مازاد دوره های دکتری تخصصی را اعلام کرد.

ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: شیوه نامه پذیرش دانشجوی دکتری مازاد بر ظرفیت با امضای معاون آموزشی وزیر علوم به دانشگاهها ابلاغ شد و چون پذیرش دانشجو به صورت نوبت دوم، برای بهمن ماه صورت می گیرد، دانشگاهها تا پایان شهریورماه برای اعلام اسامی پذیرفته شدگان دوره های دکتری مازاد بر ظرفیت وقت دارند.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی در اعلام ظرفیت پذیرش دانشجوی مازاد بر ظرفیت در سال 90 گفت: دانشگاهها در هر رشته ای که پذیرش دانشجوی دکتری داشته باشند می توانند تا 100 درصد ظرفیت روزانه شان یعنی حداکثر تا 5 نفر دانشجوی دکتری مازاد بر ظرفیت پذیرش کنند.

حسنی درباره نحوه پذیرش دانشجوی دکتری مازاد بر ظرفیت گفت: افرادی که در آزمون نیمه متمرکز دکتری قبول شده و در مصاحبه دانشگاهها نیز شرکت کرده باشند اما جزو چند نفری که دانشگاه به عنوان دانشجوی دکتری روزانه پذیرش می کند نیستند، می توانند با پرداخت شهریه به صورت مازاد بر ظرفیت وارد دوره دکتری شوند.

وی افزود: ممکن است دانشگاهی در یک رشته دکتری ظرفیت پذیرش 5 دانشجوی روزانه داشته باشد اما داوطلبی پس از شرکت در مصاحبه به عنوان نفر هشتم مصاحبه شناخته شده است. اگر این دانشگاه بخواهد می تواند سه نفر دانشجوی دکتری مازاد بر ظرفیت پذیرش کند و نفرات ششم تا هشتم را می تواند به عنوان مازاد بر ظرفیت در آن رشته دکتری بپذیرد.

  • فاطمه علیزاده

اعلام تاریخ نتایج کنکور دکتری دانشگاه آزاد 90

فاطمه علیزاده | سه شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۰، ۰۶:۳۰ ب.ظ
اعلام تاریخ نتایج کنکور دکتری دانشگاه آزاد 90


رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد از اعلام نتایج کنکور دکترای این دانشگاه در هفته

آخر شهریور ماه خبر داد.دکتر عبدالله سجادی‌جاغرق رئیس مرکز آزمون دانشگاه

آزاد در گفت‌وگو با فارس از اعلام نتایج کنکور دکترای دانشگاه‌ آزاد در هفته آخر

شهریور ماه خبر داد و گفت: در این آزمون حدود 2 هزار و 500 نفر پذیرش

می‌شوند.وی از آمار 4 هزار و 500 نفری داوطلبانی که برای مصاحبه دکترای

دانشگاه آزاد معرفی شده‌اند، گفت: دانشگاه آزاد امسال در 173 رشته

دانشجوی دکترا پذیرش می‌کند.رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به آمار

متفاوت داوطلبانی که در رشته‌های دکترای تخصصی دانشگاه آزاد پذیرش

می‌شوند، خاطرنشان کرد: به طور متوسط در هر رشته 4 دانشجو در دوره‌ دکترای تخصصی دانشگاه آزاد پذیرش می‌شوند.
  • فاطمه علیزاده