...حقوق نوشت...

نویسندگان
پیوندها

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۱ ثبت شده است

آزمون دکتری دانشگاه آزاد تستی شد/ آغاز ثبت‌نام بزودی

فاطمه علیزاده | دوشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۱، ۱۱:۳۱ ق.ظ

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از تستی شدن سوالات آزمون دکتری این دانشگاه خبر داد.

دکتر ناصر اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تستی شدن سوالات آزمون دکتری دانشگاه آزاد، گفت: تستی شدن سوالات علاوه بر ارتقای امنیت، موجب مشارکت بیشتر اساتید در طراحی سوالات آزمون دکتری می‌شود.

وی با تاکید بر مشارکت اساتید دانشگاه‌های مختلف در طراحی سوالات آزمون دکتری دانشگاه آزاد، اظهار کرد: بر این اساس با توجه به تستی شدن سوالات آزمون دکتری می‌توان از دانشگاه‌های سراسر کشور، اساتیدی که تمایل به طراحی سوال دارند، سوالات آزمون را دریافت و با تشکیل بانک سوال آزمون دکتری، سوالات آزمون را از میان آن انتخاب کرد.

اقبالی با بیان اینکه تستی شدن سوالات آزمون دکتری مزایای بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: این موضوع موجب می‌شود که تصحیح سوالات به صورت ماشینی انجام شود و بر روند تصحیح سرعت بخشد.

وی با بیان اینکه با تستی شدن سوالات، تعداد سوالات آزمون دکتری امسال افزایش می‌یابد، اظهار کرد: در مورد تستی شدن سوالات آزمون دکتری در کارگروه مرکز آزمون دانشگاه آزاد تصمیم‌گیری شده است.

رییس مرکز آزمون از آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد در روزهای آینده قبل از پایان آذر ماه خبر داد.

  • فاطمه علیزاده

جزئیات آزمون تصدی امر قضا سال 1391 و چگونگی اعلام نتایج

فاطمه علیزاده | يكشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۱، ۰۶:۳۵ ب.ظ

درپی برگزاری آزمون قضاوت در سال 91، معاونت آموزش قوه قضاییه جزئیات بیشتری از تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون، چگونگی اعلام نتایج و کیفیت جذب داوطلبان نهایی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آزمون قضاوت سال 1391 به صورت سراسری و همزمان در تاریخ 25 آبان ماه سال جاری در 11 استان کشور برگزار شد. در این آزمون تعداد 36214 نفر داوطلب شرکت کردند که 21410 نفر را آقایان و 14804 نفر را خانم ها تشکیل دادند.

هم‌چنین از مجموع شرکت کنندگان در آزمون 34766 نفر داوطلب دارای تحصیلات دانشگاهی و مابقی شامل 1448 نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی می باشند.

پذیرفته شدگان در این آزمون پس از بررسی و ارزیابی نتایج در مجموع، در تاریخی که متعاقبا از سوی مرکز جذب و آزمون معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضاییه اطلاع رسانی می شود از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش معرفی خواهند شد.

تعداد پذیرفته شدگان به صورت چند برابر ظرفیت اعلام می شود که جزئیات آن از طریق سایت معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضاییه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

پذیرفته شدگان در آزمون کتبی طبق برنامه اعلامی از سوی مرکز جذب و آزمون جهت انجام مصاحبه علمی دعوت خواهند شد.

نفرات برتر آزمون شامل رتبه های 1 الی 50 از مصاحبه علمی معاف بوده و مستقیما به اداره کل گزینش قضات جهت انجام مراحل بعدی گزینش معرفی خواهند شد.

  • فاطمه علیزاده

سوالات و پاسخنامه آزمون قضاوت سال 91

فاطمه علیزاده | يكشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۳۷ ب.ظ
سوالات و پاسخنامه آزمون قضاوت سال 91


http://www.haghgostar.ir/ShowPost.aspx?ID=861


  • فاطمه علیزاده

قانون مجازات اسلامی به شورای نگهبان ارسال شد

فاطمه علیزاده | يكشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۳۴ ب.ظ

قانون مجازات اسلامی به شورای نگهبان ارسال شد

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه با تصویب تمام مواد قانون مجازات اسلامی، اصلاحیه این قانون به شورای نگهبان فرستاده شد، گفت: شورای نگهبان بعد از بررسی دوباره قانون، آن را برای اجرا به دولت ارسال می‌کند.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستور کار نشست امروز ( سه‌شنبه ۳۰ آبان) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: در نشست امروز با حضور اعضای شورای نگهبان مواد باقی مانده از قانون مجازات اسلامی مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با تصویب تمام مواد قانون مجازات اسلامی، اصلاحیه این قانون به شورای نگهبان فرستاده شد، افزود: شورای نگهبان بعد از بررسی دوباره قانون، آن را برای اجرا به دولت ارسال می‌کند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، ادامه داد:‌ همچنین در نشست امروز دو ماده از لایحه آیین دادرسی کیفری مورد بررسی قرار گرفت.

  • فاطمه علیزاده

دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری سال1392

http://www.sanjesh.org/group.aspx?gid=13

  • فاطمه علیزاده

سوالات و پاسخنامه آزمون وکالت سال ۱۳۹۱

فاطمه علیزاده | يكشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۳۳ ب.ظ
  • فاطمه علیزاده