...حقوق نوشت...

نویسندگان
پیوندها

آزادی 33 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در خراسان شمالی

فاطمه علیزاده | شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۱، ۰۷:۰۰ ب.ظ


در آستانه سال جدید، 33 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان خراسان شمالی آزاد شدند.

به گزارش ایسنا،‌ رییس کل دادگستری خراسان شمالی در این مراسم گفت: این افراد از محل بخش اول اعتبارات جذب شده سفر مقام معظم رهبری به استان، آزاد می شوند و امیدواریم تا پایان امسال شرایط به گونه ای پیش رود که هیچ مجرم غیرعمدی در زندان باقی نماند.

احمد کیخسروی اظهار داشت: نگاه ستاد دیه به زندانیان جرایم غیرعمد، همانند بزهکار نیست بلکه این افراد بدهکارانی هستند که بر اثر حوادث به این محکومیت دچار شده‌اند.

رییس هیات امنای ستاد دیه خراسان شمالی افزود: زندانیان جرایم غیرعمد شامل محکومان به پرداخت دیه در حوادث رانندگی و کارگاهی، محکومان مالی غیر کلاهبرداری و محکومان به پرداخت مهریه و نفقه هستند و ستاد دیه استان نیز سعی می کند با رعیت اصول قانونی زمینه آزادی این افراد را فراهم کند.

کیخسروی از مشارکت کم نظیر اصناف استان در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد قدردانی کرد و گفت: اصناف شهرستان های مختلف خراسان شمالی در سال جاری و سال های پیش همواره کمک های بسیار خوبی در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اهداء کرده‌اند.

وی با اشاره به سخن حضرت امام (ره) مبنی بر ضرورت تبدیل زندان‌ها به دانشگاه، اظهارکرد: اکنون این امر تا حد زیادی در زندان های ما تحقق یافته و زندان ها سکاندار مسائل فرهنگی در درون خود هستند.

کیخسروی خاطرنشان کرد:‌ احیا و بازگرداندن مجرمان غیرعمد به آغوش گرم خانواده و فراهم کردن زمینه زندگی شرافتمندانه برای آنان ازسیاست های اصلی اداره کل زندان هاست و بررسی ها حکایت از آن دارد که با اقداماتی که در داخل زندان ها صورت می گیرد میزان برگشت به زندان مجرمان بسیار کاهش یافته است.

  • فاطمه علیزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی