...حقوق نوشت...

نویسندگان
پیوندها

رییس کانون وکلای استان کرمان از پذیرش 142 نفر کارآموزان آزمون وکالت 90 در کانون وکلای استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه کویر، محمد عارفی در جمع خبرنگاران افزود: کانون وکلا در کنار قوه قضاییه به عنوان یک تشکل غیر دولتی و مدنی فعالیت دارد. کانون وکلای دادگستری استان کرمان در بهمن ماه سال 90 رسما از کانون مرکز منفک و استقلال خود را اعلام کرد واداره آن با هیات‌ مدیره است که با رأی وکلای پایه یک دادگستری انتخاب می‌شود.

رییس کانون وکلای استان کرمان عنوان کرد: وکلا همکاران قضات هستند و با زبان حقوقی با هم صحبت می‌کنند و ارتباط بسیار خوب و صمیمی با هم دارند، ممکن است در مرحله رسیدگی و دفاع مطالب متفاوتی بیان کنند اما هر دو به دنبال یک امر واجب هستند که اجرا کنند و آن هم احقاق حق مظلوم و مجازات قانونی ظالم است.

عارفی اظهار کرد: مسئولان دادگستری استان بسیار تلاش کردند کانون وکلای دادگستری استان کرمان مستقل شود و امیدوارم این تعامل و همراهی تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به استقلال کانون وکلای استان کرمان خاطرنشان کرد: تعداد کارآموزان بر اساس ماده یک قانون کیفیت سالانه توسط اعضا متشکل از رییس کل دادگستری استان، رییس دادگاه‌های انقلاب اسلامی مرکز استان و رییس کانون وکلا هستند، تعیین می‌شود اما مجری این امر کانون وکلای استان است.

عارفی بیان کرد: در سال جاری بر اساس این مصوبه کانون وکلای کرمان 142 نفر کارآموز می‌پذیرد و تلاش شده که بومی‌پذیری کنیم و نظر اعضای کمیسیون حمایت از افراد بومی است زیرا این افراد بعد از پایان دوره کارآموزی همچنان در محل تعیینی می‌مانند و تقاضای انتقال نمی‌کنند و این امر به نفع مردم است.

رییس کانون وکلای استان کرمان افزود: در اوایل دستگاه وکالتی زیرمجموعه وزارت عدلیه بود اما حدود 70 سال است که وکلای دادگستری استقلال پیدا کرده‌اند به این صورت که کانون وکلا تشکیل و اعضای هیات‌مدیره را انتخاب و اداره کانون با هیات‌مدیره است و به دلیل این استقلال وکلا می‌توانند با اطمینان کامل از موکلان خود دفاع کنند.

  • فاطمه علیزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی