...حقوق نوشت...

نویسندگان
پیوندها

شرکت‌کنندگان در مرحله تشریحی نگران تصحیح اوراق نباشند

فاطمه علیزاده | دوشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۰، ۰۱:۳۵ ب.ظ

نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز به شرکت‌کنندگان در مرحله دوم آزمون وکالت 90 که به صورت تشریحی برگزار شد،‌ اطمینان داد که اوراق آزمون به بهترین نحو تصحیح می‌شود و حق هیچ داوطلبی ضایع نخواهد شد.

حمید جنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه این آزمون به عنوان اولین تجربه با نظم و هماهنگی خوبی برگزار شد، تصریح کرد: نگرانی‌هایی در مورد این آزمون وجود داشت که به نظر می‌رسد با توجه به اینکه مرحله دوم آزمون وکالت 90 برای اولین بار برگزار می‌شد، این نگرانی‌ها ناشی از عدم آشنایی کافی با نحوه مدیریت آزمون بود.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در مرحله دوم آزمون وکالت 90 به ‌هیچ‌وجه نگران تصحیح اوراق خود نباشند، ادامه داد: برای اینکه اوراق به طور یک‌دست تصحیح شود، برای تصحیح هر سوال، یک استاد را در نظر گرفته‌ایم. به عنوان مثال، سوال شماره یک حقوق مدنی را یک استاد برای همه داوطلبان تصحیح خواهد کرد.

نایب‌رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه آزمون تستی به طور دقیق مشخص نمی‌کند که شرکت‌کنندگان تا چه اندازه می‌توانند در علم حقوق پیشرفت داشته باشند، اظهار کرد: زمانی که داوطلبان در آزمون تشریحی شرکت می‌کنند، اعماق فکر، نحوه استدلال و حتی نحوه نگارش آنان از نظر املایی و انشایی ارزیابی می‌شود.

جنتی با بیان اینکه اساتید طراح سوالات مرحله تشریحی آزمون وکالت 90 از اساتید به‌نام کشور بودند، خاطرنشان کرد: در واقع فردی نمی تواند اعتراض کند که این سوالات غیر استاندارد بود. مطمئن هستم که نتیجه نهایی، نتیجه بسیار قابل قبولی خواهد بود و نهایتا وکلای با سواد و اهل قلم پذیرفته خواهند شد.

وی یادآور شد: در آزمون تشریحی برای هر درس سه سوال طرح شد و مجموعا 18 سوال در اختیار داوطلبان بود که باید از سه سوال در هر درس، دو سوال را انتخاب می‌کردند و به آن پاسخ می‌دادند. نهایتا نمرات آزمون تشریحی و تستی جمع می‌شود و معدل این دو آزمون، نتیجه نهایی را برای هر داوطلب مشخص خواهد کرد.

نایب‌رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: به دلیل اینکه انتخابات کانون در اسفندماه برگزار می‌شود و هیات‌مدیره جدید در فروردین‌ماه شروع به کار می‌کند، ان‌شاالله بیشتر مسایل مربوط به آزمون وکالت 90 تا پایان امسال مشخص شود و بتوانیم تا فروردین‌ماه سال آینده نتایج را اعلام کنیم.

جنتی در پایان با بیان اینکه حدود پنج درصد از شرکت‌کنندگان مرحله اول در مرحله دوم آزمون غایب بودند، اظهار کرد: فکر می‌کنم بعضی از افراد رتبه خوبی را در آزمون تستی کسب نکرده بودند و چون می‌دانستند که در آزمون تشریحی نمره خوبی را به دست نمی‌آورند، در این مرحله شرکت نکردند.

انتهای پیام

  • فاطمه علیزاده

نظرات  (۱)

  • جواد عبدالهی
  • سلام
    عنوان وب من از مطالب حقوقی به حقوق خوانان تغییر یافت، لطفا اصلاح نمایید. با تشکر
    پاسخ:
    تغییریافت...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی