...حقوق نوشت...

نویسندگان
پیوندها

حبس‌های بلند مدت در انتظار حاملان مواد منفجره خطرناک

فاطمه علیزاده | جمعه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۱، ۰۸:۰۹ ب.ظ

 

                       

معاون دادستان عمومی و انقلاب ارومیه گفت: طبق قانون برای حاملین مواد محترقه‌ای که غیرمجاز هستند ولی خطرآفرین و تهدیدآمیز نیستند مجازات و جریمه نقدی 50 هزار تومان تا یک میلیون تومان تعیین شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه آذربایجان غربی، لطیف زارع در کارگروه پیشگیری‌های اجتماعی و فرهنگی که در سالن جلسات ساختمان شماره سه دادگستری استان آذربایجان غربی برگزار شد، اظهارکرد: در این ارتباط قانونی در سال 1390 به تصویب رسیده است که مواد آن در حال اجرا شدن است به طوری که در برخی از بندهای آن به مجازات خرید، فروش و حمل مواد محترقه نیز اشاره شده است.

وی تصریح کرد: در قانون حمل و قاچاق سلاح بخشی با عنوان اقلام و مواد تحت کنترل وجود دارد که در این قسمت از قانون به موضوع خرید، فروش و حمل ترقه اشاره شده و مجازات‌های آن تعیین شده است لیکن این انتظار وجود دارد رسانه‌های جمعی در راستای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی گام برداشته و مردم را هوشیار کنند.

معاون دادستان ارومیه اضافه کرد: طبق این قانون برای مواد منفجره‌ای که غیرمجاز هستند ولی خطرآفرین و تهدیدآمیز نیستند مجازات و جریمه نقدی 50 هزار تومان تا یک میلیون تومان تعیین شده است همچنین کسانی که مواد منفجره خطرناک حمل می‌کنند به حبس‌های بلند مدت محکوم می‌شوند و باید تحمل کیفر کنند.

وی با بیان اینکه جوانان را باید به سمت و سوی تفریح‌های سالم و مفرح سوق داد، خاطرنشان کرد: اقدامات سلبی، برخورد و مجازات مفید واقع می‌شود ولی چنانچه اقدامات فرهنگی و تربیتی انجام گیرد زودتر می‌توان به نتیجه مورد انتظار دست یافت و جوانان را از استفاده کردن این مواد روی‌گردان کرد.

زارع بر لزوم اطلاع‌رسانی سریع و به‌هنگام قوانین تاکید کرد و اظهار داشت: چنانچه اقشار مختلف جامعه در زمان مناسب از قوانین و ضوابط مصوب اطلاع‌ حاصل کنند در پیشگیری از وقوع جرایم می‌توان موفق‌تر بود و امنیت و آرامش در جای جای جامعه ایجاد کرد.

  • فاطمه علیزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی