...حقوق نوشت...

نویسندگان
پیوندها

 

مدیر عامل ستاد دیه کشور گفت: از سال 69 که ستاد دیه راه‌اندازی شد بیش از 67 هزار نفر زندانی جرایم غیر عمد به آزادی رسیدند و در حال حاضر نیز 10 هزار و 335 نفر زندانی در کشور وجود دارد که در انتظار کمک‌های مردمی هستند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید اسدالله جولایی در جشن بزرگ کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که در میدان امام حسین (ع) برگزار شد، بیان کرد: در 9 ماه اخیر سال جاری 7 هزار و 236 نفر از بند رهایی یافتند که جمع مبلغ بدهی آنها 633 میلیارد تومان بود. که این افراد از طریق کمک‌های مردمی و سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی به آزادی رسیدند.

جولایی با بیان این‌که «در حال حاضر 2191 نفر بدهکار جرایم دیه را در زندان‌ها داریم» گفت: تا قبل از اجرای اجباری شدن بیمه شخص ثالث روزانه 57 تا 60 نفر وارد زندان می‌شدند، اما با اجباری شدن این قانون روزانه یک تا 2 نفر وارد زندان می‌شوند.

مدیر کل ستاد دیه کشور خاطرنشان کرد: اگر قانون بیمه اجباری شدن شخص ثالث تصویب نمی‌شد، در حال حاضر حداقل 50 هزار نفر در این خصوص در حبس به سر می‌بردند.

وی با بیان این‌که «2 هزار و 395 نفر محکوم نفقه و مهریه در زندان‌ها حضور دارند» گفت: برای کمک به آزادی محکومان جرایم غیر عمد مبلغ 390 میلیارد تومان احتیاج داریم.

جولایی در پایان تصریح کرد: امیدوارم با کمک همه‌ی مردم بتوانیم در شب عید پدرهای خانواده‌ها را در کنارشان ببینیم.

  • فاطمه علیزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی