...حقوق نوشت...

نویسندگان
پیوندها

تصویب راه‌اندازی مرکز داوری حل اختلاف حقوقی شهروندان گیلان

فاطمه علیزاده | چهارشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۱، ۰۳:۱۲ ب.ظ


رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان خبر داد
تصویب راه‌اندازی مرکز داوری حل اختلاف حقوقی شهروندان گیلان

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان از تصویب راه‌اندازی مرکز داوری حل و فصل اختلافات حقوقی شهروندان در سازمان بسیج حقوقدانان استان خبر داد.

 

 

ابوطالب اصغری امروز در حاشیه جلسه شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به این‌که مرکز داوری حل و فصل اختلاف حقوق شهروندان استان ایجاد می‌شود، اظهار داشت: با توجه به این‌که ظرفیت خوبی برای کمک به حل و فصل اختلافات شهروندان در استان و در بین حقوقدانان بسیجی وجود دارد، موازین قانونی راهگشای این مهم بوده و نیز به دلیل تسریع در حل اختلافات و دعاوی شهروندان، ایجاد این مرکز در جلسه شورای عالی سازمان مورد تصویب قرار گرفت.

وی به مزایای خاص داوری از جمله کم‌ هزینه بودن آن برای شهروندان و مجموعه حاکمیت اشاره کرد و با تأکید بر فرمایش‌های مقام معظم رهبری، گفت: این اقدام می‌تواند از نگاه اقتصاد مقاومتی نیز مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر کاهش هزینه‌ها، در وقت شهروندان نیز مدیریت شود.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان، داوری را یکی از شیوه‌های حل و فصل اختلافات در جامعه دانست و افزود: این شیوه مورد توجه شرع مقدس و قانون موضوعه است.

به گفته وی، داوری می‌تواند از اطاله دادرسی و انباشت پرونده‌ها در مراجع قضایی پیشگیری کند.

اصغری با تصریح بر این‌که حل مشکلات حقوقی جامعه را باید با تدابیری در سازمان‌های مردم‌ نهاد و به صورت خاص به دست خود مردم واگذار کرد، یادآور شد: در این صورت پذیرش رأی داور به مراتب از پذیرش آرای محاکم برای شهروندان راحت‌تر است چراکه این افراد با میل و رغبت به این مرجع متوسل شده و آزادانه داوری را می‌پذیرند.

  • فاطمه علیزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی