...حقوق نوشت...

نویسندگان
پیوندها

تعیین سطح ۱۰۰ درس برای برگزاری دومین آزمون دکتری

فاطمه علیزاده | يكشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۰، ۱۰:۱۰ ق.ظ
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری دومین آزمون دکتری در بهمن‌ماه گفت: در آزمون اول دکتری ۹ گروه آزمایشی حضور داشتند که ۹ نوع سؤال طراحی شد اما برای دومین آزمون دکتری بالاتر از 100 رشته در نظر گرفته شده است یعنی باید برای ۱۰۰ درس سؤال طراحی شود.

محمد‌حسین سرور‌الدین رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز با حضور در غرفه خبرگزاری فارس در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که دومین آزمون دکتری چه زمانی برگزار می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری دومین آزمون دکتری در بهمن‌ماه انجام شده اما این تاریخ هنوز قطعی نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که سازوکار سازمان سنجش برای تخصصی برگزار کردن دومین آزمون دکتری چیست، خاطر نشان کرد: سازمان سنجش آزمون‌های متفاوتی را برگزار می‌کند. آزمون‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در سازمان سنجش تخصصی برگزار می‌شود.

سرور‌الدین تصریح کرد: در آزمون اول دکتری ۹ گروه آزمایشی حضور داشتند که ۹ نوع سؤال طراحی شد اما برای دومین آزمون دکتری بالاتر از 100 رشته در نظر گرفته شده است یعنی باید برای ۱۰۰ درس سؤال طراحی شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: خوشبختانه تعیین سطح این 100 درس در شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم مطرح شده و با جلساتی که میان سازمان سنجش و معاونت آموزشی وزارت علوم برگزار شد، این 100 درس تعیین و سطح آنها معین شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با نهایی شدن این صد درس، سازمان سنجش آماده طراحی سؤالات برای دومین آزمون دکتری است.
  • فاطمه علیزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی